• 1
  • 2
2008-05-18, 12:27
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munah
Om vi talar om snus och hälsa så,
nikotin gör så cellerna "oxiderar",
som äpplen gör när dom har stått framme ett tag.
Nikotiner tillsätter nått som dödar antioxidanter,

lite kortfattat

Va?
Citera
2008-05-19, 23:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Är det bara jag som är helt vit under läppen? Ser väldigt konstigt ut. Det är vitt och väldigt skrovligt, strängen är av sedan länge, kan bara ana var den en gång satt i anslutning till överläppen.
Har man den där strängen till någonting viktigt?
Citera
2008-05-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är det bara jag som är helt vit under läppen? Ser väldigt konstigt ut. Det är vitt och väldigt skrovligt, strängen är av sedan länge, kan bara ana var den en gång satt i anslutning till överläppen.
Har man den där strängen till någonting viktigt?

Det där vita heter väl lichen eller nåt sånt? Och strängen, har inte heller min kvar men ingen förbättring eller försämring har jag märkt av med dess frånvaro. Har du?
Citera
2008-06-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Dock så är inte snus cancerframkallande. Socialstyrelsen kan inte ens med 100% säkerhet säga att det är farligt för hälsan.
Det är därför det står "kan vara farligt för hälsan" på baksidan av dosan.

jag kan säga att det är cancerframkallande.
Man kan få läppcancer men det går att bota, dock är det bevisat att ingen har dött av själva snuset
Citera
2008-06-25, 17:52
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADM
Man kan få läppcancer men det går att bota, dock är det bevisat att ingen har dött av själva snuset

Läste i en artikel från Swedish Match, ingen har fått cancer av enabart snus. Även allmänt känt, då de tog bort ''cancerframkallande-lappen'' på dosorna då ingen kunde bevisa att de var canserframkallade.

Har du fakta på det du säger?
Citera
2008-06-25, 19:04
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADM

Att leva är cancerframkallande.
Citera
2008-06-25, 19:46
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Dock så är inte snus cancerframkallande. Socialstyrelsen kan inte ens med 100% säkerhet säga att det är farligt för hälsan.
Det är därför det står "kan vara farligt för hälsan" på baksidan av dosan.

Sluta vara så naiv, samma sak gällde ju för tobaksindustrin eller rökningsindustrin innan. Det spenderas för tok på lite pengar för effektiv forskning inom området snusning och de har duktig lobbyister. Personligen tror jag att snusning är mer farligt än vad många tror men det får framtiden utröna antar jag.
Citera
2008-06-26, 01:04
Medlem
Gabbs avatar
Det är ganska brunt under min läpp eftersom prillan sitter där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in