Citat:
Ursprungligen postat av the_atheist1
den 2:a mars på min älskade 18-års dag dog min allra bästa vän på grund utav överdos av DXM. Jag älskade honom med hela mitt hjärta och jag saknar honom så så jag ser detta som ett varnane tecken för er alla där ute, tänk på vad ni gör och utsätt er inte för onödiga faror. Hans död har påverkat oss alla och inte minst hans familj och hans vänner som verkligen älskade honom. Lek fan inte med döden, tillslut ligger ni i en vit kista och sänks ner i marken.
Beklagar sorgen.
Jag forlorade själv en kompis en vecka efter att han fyllt 20 plus att jag själv höll på att stryka med som 19-åring (klarade mig dock undan med
allvarliga skador). Båda dessa olyckorna berodde på en drog vi alla troligen nyttjat nämligen
alkohol, jag vet med säkerhet att vi inte är de enda som råkat illa ut pga alkohol, men inte fan är det olagligt för det.
Jag dricker fortfarande alkohol trots det som hände, fast det är väl så droger funkar, de får oss att må mer eller mindre bra och dåligt (men då har vi troligtvis gjort ngt fel). Jag tänker inte heller börja predika för att folk ska sluta bruka alkohol för att det
kan vara farligt (då skulle jag troligtvis få större delen av mänskligheten emot mig).
Alla vettiga människor fattar väl att
droger är farliga om man inte vet hur de fungerar och påverkar kroppen. Vilken drog det är spelar väl mindre roll.
Jag själv använder inte/har aldrig använt DXM, men jag har däremot vänner som gör/gjort det, de vet å andra sidan vad de gör och hur mkt de tål och då tror jag faktiskt inte att det är så farligt (det är ju trots allt hostmedicin från början).
Men visst är det synd att folk ska behöva dö alldeles förtidigt, även om det beror på deras egen dumhet.