• 4
  • 5
2008-07-02, 21:03
Medlem
*puffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_atheist1
den 2:a mars på min älskade 18-års dag dog min allra bästa vän på grund utav överdos av DXM. Jag älskade honom med hela mitt hjärta och jag saknar honom så så jag ser detta som ett varnane tecken för er alla där ute, tänk på vad ni gör och utsätt er inte för onödiga faror. Hans död har påverkat oss alla och inte minst hans familj och hans vänner som verkligen älskade honom. Lek fan inte med döden, tillslut ligger ni i en vit kista och sänks ner i marken.

beklagar sorgen.. :/
Citera
2008-07-02, 21:54
Medlem
oskarps avatar
http://youtube.com/watch?v=vX1CvW38cHA

Beklagar förlusten, RIP
Citera
2008-07-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Hattulus
Beklagar sorgen...

Farligt det här med gradvis acceptans...tillslut har man tappat all respekt för drogerna.
"Bara lite högre dos"
"Ska bara testa extacy, inget mer!"
"Ska bara..."

Den som påstår att man inte kan testa _alla_ droger utan att tappa respekt för dem är uppenbarligen dum.
Bara för att du är så dålig betyder inte det att alla andra är det.
Citera
2008-07-03, 11:42
Bannlyst
utgallringen

Några x-antal måste duka under för att vi som vet vad vi gör kan knarka vidare. Det var synd att din vän dog, men folk under 20 ska inte hålla på med droger. Ni vet inte riktigt vad ni ger er in på.

Det var som sagt synd att det skedde men dessvärre nödvändigt för den fortsatta fortgången av knarkande för resterande hardcore folk.

Din kompis var långtids narkoman vid 20-års ålder, när man e 20 ska man inte kanrka man ska leka o jaga fitta/kuk, leka med livet inte tvärtom, dessvärre är detta oftast det vanliga slutet för knarkar-djävlarna, som tär på psycedelikans fina upplevelser och även på samhället (skiter i samhället i övrigt). Din vän va en knarkare och det slutade för denna som för många andra knarkare, med döden. En långtidsnarkoman e väl plus 2 år. Så har han väl knarkat sen han va minst 18, min erfarenhet skulle säga sen han va 16. Ser du itne att hans väg till döden redan var utstakad, han ba fullföljde sitt mål, inget mer än det. Vissa människor bör inte leva för dem är smuts och tynger oss andra.

Knark är frihet under extrem ansvar, on man inte kan spela ska man fan inte göra det. kom inte med varningar till oss, dem av oss som vet vad dem gör komer troligen leva förbi 50+, resten kommer i likhet med din narko-vän att dö, thats that.

Survival of the smartest i detta fall......peace
Senast redigerad av TripZone 2008-07-03 kl. 11:47. Anledning: redigering och tillägg
Citera
2008-07-03, 16:11
Medlem
Minor Threats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Pratar vi om min signatur?

Hur som helst så beklagar jag sorgen, även om jag misstänker att jag delar den med dig.

Mvh//Rentokiller

Ja hon tänker på samma person som din signatur.
Citat:
Rentokiller... känner jag dig?

Nej men vi känner dig.

Du behöver inte hänga ut händelsen här mer än vad andra gör. Han var en påläst brukare och det enda han missbrukade var alkohol.
Citera
2008-07-03, 22:18
Medlem
flipis avatar
Citat:
den 2:a mars på min älskade 18-års dag dog min allra bästa vän på grund utav överdos av DXM. Jag älskade honom med hela mitt hjärta och jag saknar honom så så jag ser detta som ett varnane tecken för er alla där ute, tänk på vad ni gör och utsätt er inte för onödiga faror. Hans död har påverkat oss alla och inte minst hans familj och hans vänner som verkligen älskade honom. Lek fan inte med döden, tillslut ligger ni i en vit kista och sänks ner i marken.

Beklagar sorgen.

Jag forlorade själv en kompis en vecka efter att han fyllt 20 plus att jag själv höll på att stryka med som 19-åring (klarade mig dock undan med allvarliga skador). Båda dessa olyckorna berodde på en drog vi alla troligen nyttjat nämligen alkohol, jag vet med säkerhet att vi inte är de enda som råkat illa ut pga alkohol, men inte fan är det olagligt för det.

Jag dricker fortfarande alkohol trots det som hände, fast det är väl så droger funkar, de får oss att må mer eller mindre bra och dåligt (men då har vi troligtvis gjort ngt fel). Jag tänker inte heller börja predika för att folk ska sluta bruka alkohol för att det kan vara farligt (då skulle jag troligtvis få större delen av mänskligheten emot mig).

Alla vettiga människor fattar väl att droger är farliga om man inte vet hur de fungerar och påverkar kroppen. Vilken drog det är spelar väl mindre roll.
Jag själv använder inte/har aldrig använt DXM, men jag har däremot vänner som gör/gjort det, de vet å andra sidan vad de gör och hur mkt de tål och då tror jag faktiskt inte att det är så farligt (det är ju trots allt hostmedicin från början).

Men visst är det synd att folk ska behöva dö alldeles förtidigt, även om det beror på deras egen dumhet.
Senast redigerad av flipi 2008-07-03 kl. 22:42.
Citera
2008-07-03, 22:22
Medlem
jag har tagit droger nu! och allt jag vet är att allt rör sig och tjejen i dodgebell är jag ihop med

och sry för din kompis

måste äventllägga. wow är ett mystiskt spel med sshpopgne musik springer runt på en level 1 troll shaman och utförstar dyritar

och zrppelinre flyger ypp .D
Senast redigerad av batcat 2008-07-03 kl. 22:33.
Citera
2008-07-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
jag har tagit droger nu! och allt jag vet är att allt rör sig och tjejen i dodgebell är jag ihop med

och sry för din kompis

måste äventllägga. wow är ett mystiskt spel med sshpopgne musik springer runt på en level 1 troll shaman och utförstar dyritar

och zrppelinre flyger ypp .D
Låter som du har kul
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här