2008-05-14, 01:00
Medlem
Hard Rides avatar
Såg igenom hela denna underbara serie under ett par veckor i höstas. Det är något speciellt med den, något med atmosfären, som gör att man minns den med glädje, den banala handlingen till trots... Någon som kan relatera till detta?

Så nu undrar jag: är det någon tomte här som sitter inne på tips om snarlika serier?

mvh,
Eder Hard Ride
Citera
2008-05-14, 01:02
Medlem
gybes avatar
Kolla på One Tree Hill och Gossip Girl. Det är väll det närmaste man kan komma. Dawsons Creek också men den serien är lite äldre.
Citera
Medlem
evolutes avatar
Originalet: Beverly Hills (90210)
Originalet-originalet: Degrassi High!
Citera
Medlem
yes det finns nårra som är nästan exakt likadana:
One tree hill, den är bättre än O.C
Gossip girl
och Hidden Palms

Sen skulle du nog gilla Entourage väldigt mycket!
Citera
2008-05-14, 01:07
Medlem
Hard Rides avatar
Får väl ge One Tree Hill och Gossip Girl en chans till.

Angående Beverly Hills så tycker jag den känns som OC utan den där magiska ingrediensen - dvs banalt tonårsdrama. Tycker också Dawson's Creek känns lite likadant, men där har jag iofs inte sett så många avsnitt.

Vad säger ni om Buffy? Har sett en massa strö-avsnitt, funderar på att kolla igenom den från start till finish.

Entourage är klockers, gillar den skarpt. Dock ej i kategorin OC-analoger, IMHO...

Utveckla om Hidden Palms och Degrassi High, plz!
Citera
2008-05-14, 01:08
Medlem
snakkes avatar
GREEK och Friday Night Lights hade inte nämts.
Citera
2008-05-14, 01:08
Medlem
Hard Rides avatar
Korrektion: har inte alls sett One Tree Hill, blandade ihop den med 30 Rock. Off to the pirates' den!
Citera
2008-05-14, 01:09
Medlem
Hard Rides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakke
GREEK och Friday Night Lights hade inte nämts.
Vad är GREEK?

Kollade lite på FNL-piloten igår men tyckte den var lite halvtrist. Blir den bättre?
Citera
2008-05-14, 01:13
Medlem
kan LOVA att du kommer älska one tree hill om gillade O.C så börja kolla på den först =)
Citera
2008-05-14, 01:22
Medlem
Hard Rides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssvensson
kan LOVA att du kommer älska one tree hill om gillade O.C så börja kolla på den först =)
Jawohl, mein Herr!
Citera
2008-05-14, 01:30
Medlem
avazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssvensson
One tree hill, den är bättre än O.C

http://www.youfail.org
Citera
2008-05-14, 01:33
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard Ride
Angående Beverly Hills så tycker jag den känns som OC utan den där magiska ingrediensen - dvs banalt tonårsdrama. Tycker också Dawson's Creek känns lite likadant, men där har jag iofs inte sett så många avsnitt.

Utveckla om Hidden Palms och Degrassi High, plz!

Beverly Hills och Degrassi är tonårsserier för oss som inte växte upp med Paris Hilton och P Diddy. Vi lärde oss om ungdomsalkoholism, tonårsgraviditeter, rasism och annat livsviktigt från dessa serier som innehöll en lite välförpackad moralkaka i varje avsnitt. Så ville vi ha det. Eftersom Degrassi var kanadensisk var den lite råare och innehöll sådana chockerande saker som: en huvudrollsinnehavare i rullstol, en gravid punkare i högstadiet och en person vars föräldrar dör i en bilolycka (stay strong Wheels!). Dramat var således inte direkt banalt, men det behandlades givetvis naivt.

För er flashiga kids är det nog inget...

Degrassi high, AIDS-drama: http://www.youtube.com/watch?v=JuqNm06CT_0
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in