2008-05-13, 23:40
Medlem
Jag har ett problem, förmodligen ett drivrutinproblem som gör att vista inte startar. När jag försöker starta i felsäkert läge blir bilden såsmåningom bara svart med piltagnet. Det verkar också som att den hänger sig när den ska starta i felsäkert läge och listan kommer upp. Någon som vet om mn kan göra systemåterställning på annat sätt?
Citera
2008-05-14, 00:04
Medlem
Cement112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av methodtwist
Jag har ett problem, förmodligen ett drivrutinproblem som gör att vista inte startar. När jag försöker starta i felsäkert läge blir bilden såsmåningom bara svart med piltagnet. Det verkar också som att den hänger sig när den ska starta i felsäkert läge och listan kommer upp. Någon som vet om mn kan göra systemåterställning på annat sätt?

Finns systemåterställning via diskett(er). Tror det är 5 st man behöver.
Citera
2008-05-14, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
Finns systemåterställning via diskett(er). Tror det är 5 st man behöver.

Har ingen floppy, det är en laptop :/ finns inget annat sätt?
Citera
2008-05-14, 01:37
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av methodtwist
Har ingen floppy, det är en laptop :/ finns inget annat sätt?

Brukar finnas en recovey partition på dom flesta laptops, bara att starta från den
Citera
2008-05-14, 04:11
Medlem
Har du en laptop så finns det nästan alltid en backup partition med hela OS'et på. Prova under uppstart att trycka på F1, F2, F8, F11, F12, DELETE eller annan tangent som bör stå under uppstart.

Om inte, så är nog total ominstallation med skiva enda lösningen.
Citera
2008-05-14, 04:15
Medlem
F8 borde funka och sedan läsa där hur du tar dig vidare?
Citera
2008-05-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
F8 borde funka och sedan läsa där hur du tar dig vidare?

F8 ger som sagt inget, går ändå inte att starta från felsäkert läge och systemåterställning finns inte som alternartiv. Går et inte att reparera eller starta från en annan vista skiva? Måste det vara samma version i såna fall? Om jag installerr ett nytt windows försvinner allt på c: då?
Citera
2008-05-14, 11:47
Medlem
Kan man ladda hem systemåterställning på nätet nånstans och bränna ut??
Citera
2008-05-14, 12:20
Medlem
LasseKongoos avatar
Precis som noiser säger så finns nästan alltid en backup partion på laptopsen idag, har själv en Sony laptop med just en sån backup så på nåt vis borde du kunna komma åt den, du får helt enkelt testa dom olika F alternativen vid uppstart för att se om du hittar den där.
Du kan ju också kontakta tillverkaren av din laptop för att se om dom kan hjälpa dig med eventuella återställningsskivor så kolla deras hemsida, brukar finnas en del bra info där.
Citera
2008-05-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
Precis som noiser säger så finns nästan alltid en backup partion på laptopsen idag, har själv en Sony laptop med just en sån backup så på nåt vis borde du kunna komma åt den, du får helt enkelt testa dom olika F alternativen vid uppstart för att se om du hittar den där.
Du kan ju också kontakta tillverkaren av din laptop för att se om dom kan hjälpa dig med eventuella återställningsskivor så kolla deras hemsida, brukar finnas en del bra info där.

Jag har det, men när jag ska välja finns bara "notebook hardrive" och c/dvd rom att välja bland. Och notebook hardrive är c: antar jag.
Citera
2008-05-14, 22:18
Medlem
Någon som vet om man kan ladda ner någon fil för systemåterställning och bränna på cd skiva?

Man kan ju nämligen göra en systemåterställning via windows vista skivan men ingen jag känner har rätt version och jag kan inte ladda ner rätt version och bränna ut heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in