Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-13, 22:11
Medlem
boniss avatar
Hej,
Har ju sett att folk pratat om papaya här och där och gav mig tillslut hän för att testa programet. Jävligt enkelt måste jag säga och fungerar det som det skall är det ju ett kanonprogram. Jag kan dock inte få till att dela externt. Sitter bakom en router och i den har jag öppnat 6900 men det går ändå inte. Går jag på fliken connectivity i prefs står det failed to open port. I huvudfönstret är dock pricken grön och klickar jag står det att jag har ställt in allt rätt.

Ett annat problem jag upptäckt då jag skickat intärnt vilket funkar är att programet efter man skickat 4 gig går i idle. Någon som har lösning på detta ?
Citera
2008-05-13, 22:13
Medlem
boniss avatar
Ber hemskt mycket om ursäkt för stavfel och formuleringsfel. Är lite trött.
Citera
2008-05-13, 23:01
Medlem
Artygs avatar
Detta program fungerar ju finfint, mycket bättre än att skicka filer via msn. Dock kan ju mina kompisar som sitter på en pc inte använda papaya, finns det någon liknande lösning för de?
(Jag är medveten om att det är felforumsdel)
Citera
2008-05-14, 00:20
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Detta program fungerar ju finfint, mycket bättre än att skicka filer via msn. Dock kan ju mina kompisar som sitter på en pc inte använda papaya, finns det någon liknande lösning för de?
(Jag är medveten om att det är felforumsdel)

Skype funkar utmärkt att skicka filer med mellan mac och pece
Citera
2008-05-14, 00:50
Medlem
Buckners avatar
Riktigt trevligt program, tack för tipset!
Citera
2008-05-14, 15:38
Medlem
boniss avatar
ingen som har tips på lösningar på mina problem alltså ?
Citera
2008-05-14, 17:11
Medlem
abelbakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonis
ingen som har tips på lösningar på mina problem alltså ?

Har du pekat porten som du öppnade mot ditt lokala IP i routern? Det är ett måste för att det ska fungera. Lycka till.
Citera
2008-05-14, 19:27
Medlem
boniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abelbaker
Har du pekat porten som du öppnade mot ditt lokala IP i routern? Det är ett måste för att det ska fungera. Lycka till.

Det har jag gjort.
Citera
2008-05-16, 14:41
Medlem
abelbakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonis
Det har jag gjort.

Ens lokala IP har också en tendens till att ändra sig, lite då och då. Dubbelkolla verkligen så att dem matcher.
Citera
2008-05-16, 16:25
Medlem
boniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abelbaker
Ens lokala IP har också en tendens till att ändra sig, lite då och då. Dubbelkolla verkligen så att dem matcher.

har statiskt ip så det är inte det som är problemet. men som sagt programet vill ju mappa porten själv men misslyckas upnp är dock ibockat i routern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in