Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Spola båda och gå med i SDU
Skillnaden är ytterst marginell, moderaterna är centerliberaler med vilja och folkpartiet är västerländska internationella liberaler med övertygelse, ungefär som sossarna och kommunisterna (vpk), de kompletterar varandra.
Nej du, inte en chans. SD påstår att de vill bevara den svenska kulturen, när de inte ens kan definiera vad de menar med det. Sedan gnäller de över att invandrare lever på bidrag, men när Reinfeldt lägger fram förslag på hur invandrare lättare ska få jobb snabbare så kallar SD det "diskriminering mot svenskar". Sedan klarar jag inte av deras åsikter om hur olika svenska medborgare ska behandlas olika, och är det ju uppenbart att de bara bryr sig om invandringspolitiken. Jag tycker snarare att en bättre integration är mycket viktigare. Att stoppa (kalla det minska eller skära ned om du vill, men jag kallar 90% på ett år att stoppa) invandringen bara för att vi haft problem med integrationen är som att kapa av foten för att den har fått vårtor.
Ett parti vars förslag till statsbudget ger underskott på 59 miljarder kronor kommer aldrig kunna övertyga mig om någonting, då det inte skulle kunna genomföra ett skit i landet.
SD med sina outbildade missnöjesröstare kommer aldrig få mitt stöd på något sätt