• 2
  • 3
2025-04-20, 20:49
Medlem
irishrages avatar
Taxi Stockholm-Arlanda 750kr

Taxi Stockholm Arlanda 750kr. Hur har det blivit s dyrt? r det oligopol p taximarknaden?
Citera
2025-04-20, 20:51
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Taxi Stockholm Arlanda 750kr. Hur har det blivit s dyrt? r det oligopol p taximarknaden?
Det gller fr 1-3 pers tror jag.
Citera
2025-04-20, 21:01
Medlem
ElexirPharmas avatar
(S), (V) och (MP) styr i Stockholm och vill att man hellre ska ta bussen till Arlanda.

Jag betalar cirka 11 fr Sthlm Central - ARN ToR med FlixBus. Allts sju gnger s lite (eller 14 gnger s lite om man rknar returtaxi). Men jag reser med ltt packning s det kan jag ltt ta
Citera
2025-04-20, 21:16
Medlem
HBTKuks avatar
Du kommer undan fr halva priset om du kr Bolt eller liknande lgpriskrafs.
Citera
2025-04-20, 21:35
Medlem
Purpurhaegers avatar
Citat:
Det var billigt. Jag betalade 850 kr nyligen. Visserligen frbestllt - det kostar nog lite extra.
nd r det billigare n att ta bilen till Arlanda och parkera dr.

ker man dagtid nr flygbussarna gr kan man ta dem istllet men ker man sent p kvllen eller tidigt p morgonen r man hnvisad till taxi. I gengld brukar flygbiljetten vara billigare d.
Citera
2025-04-20, 21:45
Medlem
irishrages avatar
Ibland har de erbjudande p lngtidsparkering. D har jag valt det.
Men 750kr fr taxi det brjar bli extremt.
Citera
2025-04-20, 21:50
Medlem
Citat:

Det fr du tacka svenska politiker fr som vill skatta snder alla som jobbar eller konsumerar nt med olika slags skatter.

MEd lga skatter(iallafall fr smfretagare som ej kan skattefuska som de stora) kommer naturligt fler smfretagare in p marknaden och skapar naturlig konkurrens medans med hga skatter r det bara kedjefretagen och stora fretag som kan skattefuska och f frdelar som smfretagare aldrig kan f.
Det blir ett monopol med ngra f bolag som ger hela marknaden.
Kolla p varenda trafikled dr det bara r samma multinationella skitbolag verallt circle-k
,ok q8,st1,burger king,subway,max och mc donalds.
Detsamma r det med taxi dr ngra f bolag ftt tillgng till grddfilen p arlanda vid utgngen.
Arlanda r ju extremt monopoliserat med allting och de ger bara chansen till de stora som redan r etablerade.
Med just taxi skulle det vara svinaenkelt att ge tillgng till alla fretagare som inte har ockerpriser dr de lurar turister att f tillgng till samma taxifil med en bom dr allaa serisa fretagare fr komma in.

Man har ju gett skit som seven eleven/pressbyrn monopol p hela flygplatsen och arlanda express som har monopol p tgtrafiken och kan tjuva till sig 150kr per passagerare p varje passagerare frn annat tgbolag som kliver p eller av flygplatsen.

Detta driver upp tgpriserna och naturligtvis ven taxipriserna nr folk jmfr det sjuka arlanda express priset p 340kr per person.

Men flixbus har fortfarande 79kr in till cityterminalen p 35 till 42 minuter beroende p avgng s det r ett schysst pris.
Senast redigerad av Blatteman 2025-04-20 kl. 22:13.
Citera
2025-04-20, 22:09
Medlem
Priserna hjdes i samband med soppan blev 25kr litern. Men nu nr dne gtt ned igen borde den sjunka tycker man....
Citera
2025-04-20, 22:49
Medlem
S.O.Stolps avatar
Var glad att du inte kte med "Taxi Stockholm", allts taxi Mohammed med falsk logga.

Kunder har grtit i Taxi Stockholms reception. De har blivit lurade att betala 5 000-6 000 kronor fr att ha kt med Taxi Stockholm frn Arlanda, trodde de.

www.taxiidag.se
Citera
2025-04-20, 22:49
Medlem
Numera r ju de flesta taxi elbilar.. Kostar vl 60-70kr i el frn stan till Arlanda ToR.. s man tycker ju att priserna borde gtt ned lite
Citera
2025-04-20, 23:33
Medlem
Citat:

k med Bolt eller Uber s r det halva priset.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in