2008-05-13, 10:01
Medlem
Jag fick klantigt nog ett jävla virus heat 4.4-virus, popups och skit. hade precis formaterat om datorn...

iaf om jag bara formaterar om C: kommer dettta virus försvinna då?

Kommer jag kunna formatera om c och behålla de andra partitionerna som de är ( med bilder etc.) utan att riskera att de försvinner om jag formaterar om C: ? ( alltså utan att spara de på någon externa hårddisk eller skiva etc ? )

ha de
Citera
2008-05-13, 10:08
Medlem
cammos avatar
Hade du inte dubbelpostat så hade jag svarat.
Citera
2008-05-13, 10:10
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Svar: JA!

Du kan formatera om C: utan att det påverkar informationen på partition D: E: F: G: osv...

Men se för säkerhetsskull till att du startar utforskaren, högerklickar på enheten med dina bilder på samt väljer: "Byt Namn" och döp den till "Sparas"

Detta pga. att enhetsbeteckningen inte är densamma i Windows installationsprogram som den är i Utforskaren..

Heter partitionen "Sparas" så ser du direkt att du INTE skall välja att formatera just den partitionen när du formaterar din C:\ under installationens inledning!

EDIT:
Citat:
om jag bara formaterar om C: kommer dettta virus försvinna då?

Nja! Om du formaterar om C:\ så kommer den aktiva (systembundna delen) av smittan att "försvinna", men om ursprunget till den smittan (eller andra) finns bland dina sparade filer så kommer du troligtvis att drabbas av smittan igen när du kör ursprungsfilen!

Så svaret blir tydliga; Ja! fast ändå Nej!

Hoppas du förstår!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2008-05-13 kl. 10:14.
Citera
2008-05-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Hade du inte dubbelpostat så hade jag svarat.

vad skulle moderatorerna göra om folk inte postar i fel kategori?

"Ur kaos föds liv"

Du kanske tycker att folk ska vara arbetslösa och gå på socialbidrag, din kommunistjävel!
Citera
2008-05-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Svar: JA!

Hoppas du förstår!

tack för svaret!
Citera
2008-05-13, 18:59
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caap
vad skulle moderatorerna göra om folk inte postar i fel kategori?

"Ur kaos föds liv"

Du kanske tycker att folk ska vara arbetslösa och gå på socialbidrag, din kommunistjävel!

Moderatorerna har ingen lön utan är bara frivilliga som ställt upp! Om sådana som du kunde lära dig posta rätt skulle också det bli ordning har på forumet!

Dessutom är de ena för jäkla inaktiva moderatorer här på forumet. Titta in under Kemi och Pyroteknik så ska du får se riktiga moderatorer som jobbar! Vet inte hur många trådar jag sett här som är repriser på en tråd som man läste och svarade på förra veckan!

Usch, mycket offtopic detta. Nej, ska inte en moderator låsa tråden?
Citera
2008-05-13, 22:50
Medlem
927s avatar
testa ett program som heter smitfraudfix
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in