2008-05-13, 00:57
Awaiting Email Confirmation
Chetniks avatar
Paf.com har en bonus på 100kr för alla nya användare, så jag gjorde snabbt flera användare med påhittade namn-personnummer etc. tills jag kom upp i högre vinster (på blackjack), sedan chipdumpade jag allt till en kompis (som har riktiga personuppgifter) som nu har en stor summa pengar på sitt bankkonto. Min fråga är nu, hur riskfritt är det att hålla på så här, har flera vänner som tagit ut summor uppemot 10 000, bara av att spela blackjack med 10€ bonusen (med falska personuppgifter) och sen enkelt skicka dem till sina konton, det har gått månader och ingen av dom har hört något av paf, ville bara höra vad ni vet om paf och om någon fått den i röven?
Citera
2008-05-13, 13:51
Medlem
Ja, jag har tagit ut. Funkar klocka!!
Citera
2008-05-13, 14:48
Medlem
Vad är omsättningsvillkoren för dessa, dvs när får man dra ut pengarna? Eller om man förlorar dessa pengar till en kompis så kan denne casha ut dem direkt?
Citera
2008-05-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chetnik
Paf.com har en bonus på 100kr för alla nya användare, så jag gjorde snabbt flera användare med påhittade namn-personnummer etc. tills jag kom upp i högre vinster (på blackjack), sedan chipdumpade jag allt till en kompis (som har riktiga personuppgifter) som nu har en stor summa pengar på sitt bankkonto. Min fråga är nu, hur riskfritt är det att hålla på så här, har flera vänner som tagit ut summor uppemot 10 000, bara av att spela blackjack med 10€ bonusen (med falska personuppgifter) och sen enkelt skicka dem till sina konton, det har gått månader och ingen av dom har hört något av paf, ville bara höra vad ni vet om paf och om någon fått den i röven?

Hoppas för din egen skull att du använde proxy. Hur stor summa gäller det?

Ingen som har koll på vilket straff man kan få om man använder sig av falska personnummer så här? Faller det inom urkundsförfalskning?
Citera
2008-05-13, 22:02
Jag tror ärligt talat inte att dom bryr sig ett skit om man reggar många konton för att få 10€ i bonus flera gånger. PAF tjänar alltid på det, hur många användare du än skapar med falska personnummer. Det enda scenariot som jag ser det som skulle kunna orsaka problem är väl om du skulle dra hem en jätte jackpot på en bandit eller så men den risken är ju inte för stor så du kan nog vara lugn.
Citera
2008-05-14, 00:34
Chetniks avatar
Så var sagan slut... mitt ip är bannat, kan ej göra nya, hur byter jag Ipv4?? (försöker byta ip men inget funkar)
Citera
2008-05-14, 01:45
Medlem
Citat:
Så var sagan slut... mitt ip är bannat, kan ej göra nya, hur byter jag Ipv4?? (försöker byta ip men inget funkar)

Kanske dom har hittat den här tråden
Citera
2008-07-11, 22:10
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
De har säkert koll på alla öppna proxys. Om du hittar en kompis, eller egentligen vem som helst, som har ett annat internetabbonemang, så kan du göra en egen proxy så det ser ut som om du har deras IP-nummer även fast du sitter hemma hos dig själv.

Ett annat sätt att göra samma sak är via en VPN-tunnel. Men en socks proxy är mycket lättare att sätta upp. Går att göra med putty i windows eller med vanliga ssh i Linux. Google is your friend.

Det du vill göra är alltså att sätta upp en ssh server hos din kompis och en socks proxy hemma hos dig själv som gör en tunnel över till din kompis. Sen ställer du in firexox/internet explorer till att använda localhost som proxy. Välj något portnummer som är öppet. Nummer 1080 är standard. Jag brukar använda port 666. Det låter krångligt, men är ganska enkelt.
Senast redigerad av Vidovdan 2008-07-11 kl. 22:15.
Citera
2008-11-08, 13:29
Medlem
adamthekings avatar
Hur långtid tar det innan Paf.com sätter över pengarna på ens konto?
Citera
2010-07-08, 01:48
Bannlyst
japp... Skaffade konto idag. Aldrig varit nån som spelar.. Men har plockat ut närmare 2000€ nu ...
Citera
2010-07-08, 02:00
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimpish
japp... Skaffade konto idag. Aldrig varit nån som spelar.. Men har plockat ut närmare 2000€ nu ...

vafan, funkar detta verkligen? Hur får man dom 10Euro i bonus? Testade regga ett nytt konto nu, men saldot står på 0.

Såg att tråden var från 2008 nu -.-
Senast redigerad av TokyoBarn 2010-07-08 kl. 02:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in