2008-05-12, 22:40
Medlem
Hej!

Jag håller på att hjälpa en kompis med hans dator som efter diverse krångel nu är omformaterad många gånger med samma problem varje gång. omformationerna berodde på andra saker.

Datorn är en Fuijutsu Siemens Scaleo X den har följande hårdvara:
Moderkortet är Fuijutsu Siemens D1826-G
Pentium 4 3.4GHz
2 GB noname RAM
Nvidia 6600 GT
Creative Soundblaster Audidgy 2 SZ

Problemen som uppstår är när World of warcraft spelas samtidigt som skype är ingång. utan Skype så fungerar det helt smärtfritt. Men så fort skype startas och används så dröjer det några sekunder innan ljudet börjar spraka, det laggar grovt i 10 sekunder innan datorn låser sig och efter några sekunder blåskärmar.

På bläskärmen så står det något om att man ska testa ny maskinvara som har installerats osv. det konstiga är att det inta har installerats någon ny maskinvara eftersom datorn är helt nyinstallerad och det fungerade fint innan installationen. Det enda som har gjorts är att en DVD läsare har plockats ur och att det har monterats en ny fläkt på grafikkortet. Mina erfarenheter säger mig att detta inte borde påverka.

Nya drivrutiner är installerade till nästan allting. dock så hittar jag inte nyare drivrutiner till ljudkortet än 2005 och till moderkortet hittar jag inga alls. I mina öron låter det som om felet ligger här.

Någon av er som har varit med om liknande skit?
Någon som lyckas leta fram drivrutiner till moderkortet?

//Umaycry
Citera
2008-05-13, 22:29
Medlem
Bump! snälla jag behöver verkligen hjälp :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in