2008-05-12, 21:51
Medlem
suryoyos avatar
Jag skall skicka ett mail men det måste vara skickat innan ett visst datum, kan man få det att se ut som att jag har skickat mailet vid en annan tidpunkt?
Citera
2008-05-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Jag skall skicka ett mail men det måste vara skickat innan ett visst datum, kan man få det att se ut som att jag har skickat mailet vid en annan tidpunkt?

Jag ställde tillbaka klockan på datorn några månader och mailade sedan mig själv.

Jag ställde fram klockan till nutid och tog sedan emot mailet.

I mailets "egenskaper" så stod det tidigare datumet i "Sent: "-fältet. Alltså tidsstämplas brevet efter datorns lokala tid och inte min mail-server.

Problemet är att Outlook Express och liknade email-klienter brukar inte visa tiden då brevet skickades, utan när det togs emot.

Det du kan göra är:
1. Ställ tillbaka datorns klocka
2. Skicka brevet
3. När personen påpekar att han fick brevet idag (t.ex.) så säger du: "Nej, jag skickade det för länge sen. Högerklicka och välj "Egenskaper på mailet så ser du datumet när jag skickade."
4. Personen säger: "Konstigt.. Här står det ju att du skickade brevet redan på 80-talet"
5. Du säger: "Jo. Det var aslänge sen jag skickade brevet. Ni måste ha något krångel med era email-servrar."

Tada!

Så ser det ut i mailets egenskaper under Outlook Express:
http://img371.imageshack.us/my.php?i...2061781sq0.jpg
(Jag ställde tillbaka klockan några månader och skickade mailet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in