2008-05-12, 20:02
Medlem
Tjenis penis!

Infr skaffade mig precis en ny dator fr kansk 3 timmar sedan. Men fick ju tyvrr vista p denna. Har nu problem med skrivbordet... fr inget p skrivbordet att synas. Man kan aktivera skrivbordet i aktivitetsfltet. S trycker man dr s kommer det upp en lista med saker som finns p skrivbordet.

Men inget syns dr.. vad r problemet?

tacksam fr hjlp! / jag
Citera
2008-05-12, 20:50
Medlem
kanulas avatar
Du menar att du saknar ikoner p skrivbordet?

Isf hgerklickar du p skrivbordet --> Egenskaper --> Under rubriken "Aktiviteter" i vnstra hrnet klickar du p "Byt ikoner p skrivbordet" --> Kryssa i de ikoner du vill ha.

Om jag fattat dej rtt s r det det du vill, men jag tycker gott allt att du kan ska ocks.
Citera
2008-05-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Du menar att du saknar ikoner p skrivbordet?

Isf hgerklickar du p skrivbordet --> Egenskaper --> Under rubriken "Aktiviteter" i vnstra hrnet klickar du p "Byt ikoner p skrivbordet" --> Kryssa i de ikoner du vill ha.

Om jag fattat dej rtt s r det det du vill, men jag tycker gott allt att du kan ska ocks.

Nej tyvrr dr har jag redan varit och pillat.

Saken r den att jag kan hgerklicka p skrivbordet och ta typ ny mapp.. hnder inget alls. Skrivbordsytan r liksom lst p nge stt.

Men efterman skapat en mapp s kommer den upp i "fliken" skrivbord i aktivetesfltet.

tack! / jag
Citera
2008-05-12, 22:00
Medlem
jallaballas avatar
Hgerklicka p skrivbordet - view - kryssa i "show desktop icons"
Citera
2008-05-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jallaballa
Hgerklicka p skrivbordet - view - kryssa i "show desktop icons"