Tjena! Som vi alla är medvetna om, så försvinner inte en fil bara för att man formaterat datorn eller tillochmed skrivit över filen en eller två gånger. Detta är lite oroande, speciellt då man krypterat sin hårddisk och tror att man går säker. Har man inte ändrat på innehållet i ens krypterade disk någon gång efter formateringen av disken, så kan ju vissa företag återställa det som fanns innan (ofta samma filer, fast okrypterade).
Vad jag nu efterlyser, är en filöverskrivare. Inte en som bara skriver över det tomma utrymmet på disken, utan en som även (likt en defragmenterare) flyttar om filerna som finns kvar. Den ska flytta om filerna lite random till olika ställen på disken, så att hela disken blivit överskriven några gånger (vilket omöjliggör återställning av filer som legat där innan). Vet någon om detta finns?
Jag vet att man bara kan föra över filerna på en temporär hårddisk, skriva över allt några gånger på den primära, flytta tillbaka allting och sedan skriva över allt på den sekundära, men det är jobbigt och jag är lat