2008-05-12, 16:28
Bannlyst
Hejsan, en god vän sa till mig att allsvenskan är drygt den 50:e bästa ligan i världen. Vilket jag tycker låter lite dåligt, men sen hörde jag en annan vän som sa samma sak, så då stämmer väl den där teorin. Är det någon som har den kompletta listan om vilka ligor som är bäst?

Hur ser eran lista ut?

1. Engelska Premier League
2. Spanska La premiera Division
3. Italienska Serie A
4. Tyska ligan
5. Franska ligan

Sen vet jag inte hur bra t.ex. ligan i Brasilien och resten av världen ser ut så jag kan inte fortsätta på min lista!
2008-05-12, 16:30
Medlem
H0nkens avatar
Min lista:
1.Spanska
2.Engelska
3.Italienska
4.Tyska
5.Franska
2008-05-12, 16:30
Bannlyst
Ren spontant skulle jag säga att Champions League är den bästa
2008-05-12, 16:33
Bannlyst
1. Engelska
2. Spanska
3. Italienska
4. Tyska
5. Franska
6. Portugisiska
7. Vem bryr sig
2008-05-12, 16:40
Medlem
zzwampens avatar
Min ranking

1. Spanska, Italienska och Engelska (kan inte riktigt separera dem, tycker de är ungefär lika bra)
4. Tyska
5. Franska
6. Brasilianska
7. Holländska
8. Argentinska
9. Ryska (verkligen på frammarsch. Kan nog utmana tyska och franska ligan inom några år)
10. Turkiska
11. Portugisiska
12. Skotska
13. Grekiska
14. Rumänska
15. Ukrainska
16. Belgiska
17. Bulgariska
18. Tjeckiska
19. Österrikiska
20. Danska
21. Serbiska
22. Norska
23. Svenska
24. Israeliska
25. Kroatiska
2008-05-12, 16:44
Medlem
rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbohn
Hejsan, en god vän sa till mig att allsvenskan är drygt den 50:e bästa ligan i världen. Vilket jag tycker låter lite dåligt, men sen hörde jag en annan vän som sa samma sak, så då stämmer väl den där teorin.

Haha! Det där var jävligt komiskt sagt, oaktat hur rätt/fel dina goda vänner nu har.

Allsvenskan kommer att av UEFA rankas som den 23:e bästa ligan i Europa inför nästa europasäsong. Naturligtvis extremt dåligt i sig och jag reserverar mig också för den möjligheten att det finns 27 utomeuropeiska ligor som är bättre än Allsvenskan. Samt att UEFA:s ranking inte speglar verkligheten på ett tillfredsställande sätt.
2008-05-12, 16:46
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Min ranking

1. Spanska, Italienska och Engelska (kan inte riktigt separera dem, tycker de är ungefär lika bra)
4. Tyska
5. Franska
6. Brasilianska
7. Holländska
8. Argentinska
9. Ryska (verkligen på frammarsch. Kan nog utmana tyska och franska ligan inom några år)
10. Turkiska
11. Portugisiska
12. Skotska
13. Grekiska
14. Rumänska
15. Ukrainska
16. Belgiska
17. Bulgariska
18. Tjeckiska
19. Österrikiska
20. Danska
21. Serbiska
22. Norska
23. Svenska
24. Israeliska
25. Kroatiska

Det där var märkligt tycker jag. Hur separerar du på t.ex. Bulgariska, Rumänska, Serbiska och Tjeckiska ligan? Om du inte kollat någon slags officiell rankingsida. sedan förstår jag inte hur du kan placera den israeliska efter den svenska?

Förstår inte hur någon kan hävda att den engelska inte är bäst heller, känns som att den under några år visat på att den har absolut högst toppar och håller dessutom en jämn nivå med många kompetenta lag i mittenskiktet. Spanska känns given som tvåa, likt italienska som trea även om jag anser att det är en liga med halva tabellen fylld utav bonkegäng. Tyska och franska får såklart knipa plats fyra och fem. Sedan struntar jag ärligt talat i resten.
2008-05-12, 16:55
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Det där var märkligt tycker jag. Hur separerar du på t.ex. Bulgariska, Rumänska, Serbiska och Tjeckiska ligan? Om du inte kollat någon slags officiell rankingsida. sedan förstår jag inte hur du kan placera den israeliska efter den svenska?

Förstår inte hur någon kan hävda att den engelska inte är bäst heller, känns som att den under några år visat på att den har absolut högst toppar och håller dessutom en jämn nivå med många kompetenta lag i mittenskiktet. Spanska känns given som tvåa, likt italienska som trea även om jag anser att det är en liga med halva tabellen fylld utav bonkegäng. Tyska och franska får såklart knipa plats fyra och fem. Sedan struntar jag ärligt talat i resten.

Bulgariska och de där ligorna är främst utifrån champions league och uefa cup- lag.

Engelska har förmodligen de bästa topparna med en liten marginal men bottenlagen är bättre i spanska och italienska. Mittenlagen ser jag som rätt jämna.
2008-05-12, 17:05
Bannlyst
Citat:
Bulgariska och de där ligorna är främst utifrån champions league och uefa cup- lag.

Engelska har förmodligen de bästa topparna med en liten marginal men bottenlagen är bättre i spanska och italienska. Mittenlagen ser jag som rätt jämna.

Bolton, Middlesbrogh. Aldrig att typ Reggina eller Siena är bättre än dem.
2008-05-12, 17:07
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:

Jo, men det känns nästan lite onödigt att ens försöka särsklija de ligorna, om man inte har tillgång till de avancerade poängsystemet som delas ut i de europeiska tävlingarna. Dessutom har du inte med schwieziska ligan, det är lite märkligt tycker jag, med tanke på lag som bl.a. Basel, Yuong Boys, Grasshopper och Zürich.
2008-05-12, 17:40
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Jo, men det känns nästan lite onödigt att ens försöka särsklija de ligorna, om man inte har tillgång till de avancerade poängsystemet som delas ut i de europeiska tävlingarna. Dessutom har du inte med schwieziska ligan, det är lite märkligt tycker jag, med tanke på lag som bl.a. Basel, Yuong Boys, Grasshopper och Zürich.
Oj, jag glömde visst den Schweiziska.
2008-05-12, 17:50
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Bolton, Middlesbrogh. Aldrig att typ Reggina eller Siena är bättre än dem.

Livorno, Empoli or Parma är bra mycket bättre än Reading, Birmingham och Derby. Lazio är väl rätt mycket bättre än Middlesbrough. Däremot är nog Bolton bättre än Reggina. Palermo är bättre än West Ham....

Mittenlagen och bottenlagen är starkare i Serie A och Spanska ligan imo.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in