2008-05-18, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
Tror inte att hon vågar ge sig hit men jag vill också gärna se vad det lilla feministtrollet har att säga...

nej, men allvarligt kan jag ju säga att denna tråd är så klar som den kan bli. Det går liksom inte att säga emot de slutsatser vi gemensamt har dragit.

Japp, det kan bli svårt att säga emot.

Men ämnet är intressant (sexism och objektifiering) och eftersom både Molson Canadian och Ingen Annan verkar taggade så kan de säkert hitta någon vinkling som rättfärdigar reklamen.
Citera
2008-05-20, 22:06
Medlem
när jag såg den här tänkte jag på något helt annat, som tex att alla moral kärringar skulle klaga på att Chokladmannen kunde liknas med en mörkhyad individ.
Citera
2008-05-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av texo
Japp, det kan bli svårt att säga emot.

Men ämnet är intressant (sexism och objektifiering) och eftersom både Molson Canadian och Ingen Annan verkar taggade så kan de säkert hitta någon vinkling som rättfärdigar reklamen.
Skärp er nu. Ni har inte hittat någonting som är svårt att säga emot.

Ni var ju dessutom väldigt sugna på att jag skulle komma in i tråden så att ni skulle kunna leka med mig eftersom det är så "klockrent". Ni satt i era hålor och längtade tills en sån där "femmenist" skulle komma in i tråden, men när det väl kom en feminist så ville ingen leka.
Citera
2008-05-20, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Skärp er nu. Ni har inte hittat någonting som är svårt att säga emot.

Ni var ju dessutom väldigt sugna på att jag skulle komma in i tråden så att ni skulle kunna leka med mig eftersom det är så "klockrent". Ni satt i era hålor och längtade tills en sån där "femmenist" skulle komma in i tråden, men när det väl kom en feminist så ville ingen leka.

Eftersom Ni, enligt välkänt feministiskt manér, smidigt gled undan frågeställningarna så kändes det, helt enkelt, inte speciellt meningsfullt att fortsätta diskutera med Er.
Citera
2008-05-21, 03:49
Medlem
Ohforf...s avatar
Feministers reaktioner på vissa reklaminslag och dess klagan om dålig inverkan på unga tjejer håller i många fall lika hög nivå som den kristna högerns moralpredikningar. Feminismen utnyttjar som alla andra ställning som medial maktfaktor för att flytta fram sina positioner. De är numera en etablerad "åsiktsinstution" vilker innebär att de dryper lika mycket dubbermoral som alla andra.
Citera
2008-05-26, 22:01
Bannlyst
Hoppas fortfarande på svar från övertygade feminister typ Molson Canadian mfl, bäst vore nog ett seriöst svar från Alvunger:

Krockar detta med feminismens syn på jämställdhet, eller är det okej?
Citera
2008-05-26, 22:04
Medlem
Kanzlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texo
Två frågor:

Är det okej att objektifiera mannen på det här sättet (bita i rumpan, slicka i ansiktet mm)?

Hur hade den allmänna reaktionen blivit om situationen varit den omvända, att en chokladkvinna blev slickad i ansiktet och biten i rumpan av okända män?

http://youtube.com/watch?v=FgfzdgWgEZ4

Klart sexistisk, om chockladmannen varit kvinna hade det blivit ett jävla liv. Det är dags att vi män också kräver våra rättigheter till anständighet, kvinnor kan ju inte vara mer jämställda än oss?
Citera
2008-05-26, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanzler
Klart sexistisk, om chockladmannen varit kvinna hade det blivit ett jävla liv. Det är dags att vi män också kräver våra rättigheter till anständighet, kvinnor kan ju inte vara mer jämställda än oss?

Det är svårt att förklara men:

"Det är dags att vi män också kräver våra rättigheter till anständighet, kvinnor kan ju inte vara mer jämställda än oss?"

Problemet är att det (förmodligen) är det som är meningen, könskrig.

Krig splittrar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in