2008-05-11, 21:17
Medlem
Har haft en jävlans nageltrång på ena sidan tån nu i ett år. Och helvete vad det gör ont, varje gång jag slår i tån i nånting så gör det så helvetiskt ont att jag vet inte vad. Nu sticker en varböld eller vafan det är upp där sen nån månad.

Vad ska jag göra? Vågar fan inte dra till läkaren, det räcker alltså att jag rör JÄTTE lite på området så gör det olidligt ont och det vill ju fan inte läkarna fatta...

I början provade jag fotbad, rengöra "såret" med sprit, pressa ur var varje kväll ja allt möjligt men det går helt enkelt inte bort..
Citera
2008-05-11, 21:25
Avslutad
Du måste gå till läkaren. Jag har själv haft nageltrång på båda stortårna! Du måste göra operation. och tro mig du kommer inte ångra dig
Citera
2008-05-11, 21:27
Medlem
Neus avatar
Jag vet en kille som gick till läkaren men missköte det så han fick infektion på infektion till slut ansågs det vara så jävla allvarligt att det var tal om amputera.

Gå till läkaren nu din JÄVLA IDIOT!
Citera
2008-05-11, 22:16
Bannlyst
Jag har nåt liknande, eller att nageln på båda stortårna "lutar för mycket innåt" mot långtån (eller tvåtån, vad man nu kallar den). Det nästan skaver och bildas blåsor emellanåt. Det finns knappt något skinn som skyddar nageln på ena sidan, om ni förstår vad jag menar.

Litet skitproblem, jag vet, men det gör riktigt ont ibland. Kan man operera sånt här? Har jag och TS samma "problem"?
Citera
2008-05-11, 22:27
Medlem
AMPUTERA!?
FAN DÅ, jag drar dit imorgon iallafall, hoppas inte det kommer göra ont när de undersöker och hoppas fan inte på operation Önska mig lycka till, återkommer med update.

RSX, lite flumigt förklarat men om du menar att det känns som nageln skär ner sig in i tån så lider vi nog av samma problem ungefär. Gå till läkarn du med
Citera
2008-05-11, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zvk
RSX, lite flumigt förklarat men om du menar att det känns som nageln skär ner sig in i tån så lider vi nog av samma problem ungefär. Gå till läkarn du med

Det är inget akut men kan vara något att ta upp med läkarn nästa besök. Känns som om nageln är lite sne/felplacerad och skär in tån bredvid.
Citera
2008-05-11, 22:39
Medlem
Hade samma problem förra sommarn jag också, åkte först till doktorn och fick en antibiotikakur för att dämpa infektionen då de inte ville operera först. Efter en vecka åkte jag å visade upp den igen och då blev det operation. Första dagen eller 2 så gjorde det ganska ont i tån. Men det lidandet var klart värt det mot att vara rädd för att sparka i för saker och det skulle göra otroligt ont.
Citera
2008-05-12, 14:16
Medlem
Dr Zlatans avatar
Kolla in:

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1395

Ingreppet görs i lokalbedövning på en vårdcentral nära dig. Ge dig av dit bara!
Citera
2008-05-12, 14:20
Medlem
Cobber Kains avatar
Så här gör fb:are:
http://www.freewebs.com/taoperation/index.htm
Citera
2008-05-12, 19:24
Avslutad
Eller om man är någorlunda smärttålig...
Jag hade nageltrång igen för ca en vecka sedan. Ta nagelsaxen, klipp nageln. Sedan kör du in halva saxen under nageln o klipper av, ta sedan en tång o slit av biten...
Citera
2008-05-12, 19:28
Medlem
Flärps avatar
Som en liten sidnot så har jag en kompis vars tår han hade nageltrång på. Detta är en hård jävel och jag har aldrig sett honom gråta, någonsin under de ca 10 år jag har känt människan.

Men en dag kom jag hem till honom några dagar innan operation, även om han hade fått starka värktabletter som skulle lindra smärtan så låg han i sin säng och hulkade så ont det gjorde.

Och för att besvara TS:
Gå till läkaren för fan.
Citera
2008-05-12, 20:45
Bannlyst
Jag hade nageltrång innan. Vänner och vårdcentralen sa att jag måste klippa nageln bättre. Sagt och gjort så var den fan nerklippt till botten varje dag. Nageltrånget blev värre.

Läkaren tog och klippte upp tån och drog ut en bitav roten på ena tån(gjorde ont som fan) men nageltrånget gjorde fortfarande precis lika ont som på den andra foten så jag sket i att gå in med den andra yån då det inte blev bättre och mest gjorde ont som fan under "operationen".

I lumpen så sa min befäl bara, men klipp inte ner nageln så långt då din jävla klåpare. Och vips så var det borta. Tur att man har såndan kunnig service inom vården.
Låt helt enkelt inte hörnen gnaga in i skinnet utan låt den växa ut en bit på sidorna. Inget halvmånenagel med andra ord. Utan en rak nagel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in