2008-05-11, 16:21
Bannlyst
Så hur fan blir det med den tråden egentligen?

http://www.flashback.org/showpost.p...69&postcount=3

Där har ni den "sista" tråden som skulle vara, den gick upp i 40.000 inlägg. Irc har funnits ute ett längre tag och nu har det alltså kommit en ny tråd med redan 8.000 inlägg.

När exakt ska den chattråden dö som lovat, vilka moderatorer är det som håller den öppen trots löften om annat?

Varför är Flashback ett community för dom populära?
2008-05-11, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Så hur fan blir det med den tråden egentligen?

http://www.flashback.org/showpost.p...69&postcount=3

Där har ni den "sista" tråden som skulle vara, den gick upp i 40.000 inlägg. Irc har funnits ute ett längre tag och nu har det alltså kommit en ny tråd med redan 8.000 inlägg.

När exakt ska den chattråden dö som lovat, vilka moderatorer är det som håller den öppen trots löften om annat?

Varför är Flashback ett community för dom populära?

Faktiskt ganska intressanta frågeställningar.

Skulle även jag bra gärna vilja veta svaret på dem.
2008-05-11, 17:10
Medlem
micaeles avatar
Har du inget bättre för dig än att gnälla om allt och ingenting, Lemasive?
Om den tråden finns kvar eller inte spelar väl ingen som helst roll, vare sig IRC fungerar eller icke. Dessa två ting kompletterar varandra - alla kan inte gilla IRC och vissa gillar inte forumsmodellen av chat.
2008-05-11, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Har du inget bättre för dig än att gnälla om allt och ingenting, Lemasive?
Om den tråden finns kvar eller inte spelar väl ingen som helst roll, vare sig IRC fungerar eller icke. Dessa två ting kompletterar varandra - alla kan inte gilla IRC och vissa gillar inte forumsmodellen av chat.

Det har blivit utlovat att tråden ska dö, det händer inte för att ett fåtal "populära" användare vill ha den kvar. Det handlar om att FB numera är ett community och sover alla är det främsta beviset på det. När kan vi köpa LAJV med sms då?
2008-05-11, 17:16
Medlem
Jüggernauts avatar
Citat:
Det har blivit utlovat att tråden ska dö, det händer inte för att ett fåtal "populära" användare vill ha den kvar. Det handlar om att FB numera är ett community och sover alla är det främsta beviset på det. När kan vi köpa LAJV med sms då?

Dom här frågeställningarna såg jag första gången hösten 2005. Intet nytt på östfronten.
2008-05-11, 17:23
Bannlyst
Trodde du var en man och inte en bitter surfitta, Lemasive ?
Stör du dig på att andra har det trevligt ?

Den tråden är en av de populäraste på FB.
Fb vill ha ett populärt och välbesökt forum, att stänga den tråden vore antiproduktivt ur den aspekten och som att skjuta sig själv i foten.
Samma princip som när en affär kör med lockvaror för att kunder skall handla
andra saker samtidigt, samma sak med den tråden och inlägg i andra.

Nytt lågvattensmärke tom för dig, Lemasive.
2008-05-11, 17:24
Medlem
Ja, släng den där skittråden. De får väl hänga på ungdomar.se om de vill sitta och chatta.
2008-05-11, 17:25
Medlem
Slashasens avatar
Jag håller inte med Lemasive, han är ond. och läskig
2008-05-11, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Trodde du var en man och inte en bitter surfitta, Lemasive ?
Stör du dig på att andra har det trevligt ?

Den tråden är en av de populäraste på FB.
Fb vill ha ett populärt och välbesökt forum, att stänga den tråden vore antiproduktivt ur den aspekten och som att skjuta sig själv i foten.
Samma princip som när en affär kör med lockvaror för att kunder skall handla
andra saker samtidigt, samma sak med den tråden och inlägg i andra.

Nytt lågvattensmärke tom för dig, Lemasive.

Du menar alltså att FB's populäritet beror på en tråd för inbördes beundran, en tråd där man chattar järnet 24/7?

Här ser vi ett exempel på en användare som förblindas av att det är jag som har startat tråden och inte tänkt igenom vad jag har skrivit istället, det är inte speciellt ovanligt men ger ett infantilt intryck och gör inget för att främja den här tråden.

Dessutom så vill jag bara lägga till att det är alltså 6 månaders väntetid och ett antal inläggs väntetid på att ens se tråden. Vilken reklampelare för FB
2008-05-11, 17:28
Bannlyst
Citat:
Du menar alltså att FB's populäritet beror på en tråd för inbördes beundran, en tråd där man chattar järnet 24/7?

Här ser vi ett exempel på en användare som förblindas av att det är jag som har startat tråden och inte tänkt igenom vad jag har skrivit istället, det är inte speciellt ovanligt men ger ett infantilt intryck och gör inget för att främja den här tråden.

Dessutom så vill jag bara lägga till att det är alltså 6 månaders väntetid och ett antal inläggs väntetid på att ens se tråden. Vilken reklampelare för FB
Nej, var skrev jag den saken ? Lägg inte dina ord i min mun är du vänlig tack.

Många aspekter som får vägas in när antalet user och poster räknas, många bäckar små, skulle man kunna säga och det är en av de populäraste trådarna, inte ens du kan förneka den saken.

Tycker snarare att du exemplifierar den typen av juvunila users som tycks tänka, får inte jag vara med o leka i sandlådan så skall ingen annan få leka.

När blev du så bitter Lemassive ?
Senast redigerad av Konfucius 2008-05-11 kl. 17:39.
2008-05-11, 17:29
Bannlyst
Felpost
2008-05-11, 17:38
Medlem
Carradines avatar
För en gångs skull håller jag med Lemasive. "Sover alla"-trådarna fanns för chattsyften och nu när IRC:n har varit igång ett tag och de flesta problem lösts så borde de (trådarna) låsas helt enkelt.

Vill/orkar man inte ta sig in på IRC-chatten så får man helt enkelt flytta vidare till Playahead eller likvärdig community - FB är som uttalat en informationsdatabas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in