• 1
  • 2
2008-05-10, 19:52
Medlem
Hur får man bort det rödaktiga färgen ner ja spelar upp mina filmer i VLC player???? vill ha normal bild o färg PLASE HELP ME !!!!!!
Citera
2008-05-10, 20:03
Medlem
EliasAlucards avatar
Använd Media Player Classic+ffdshow istället. VLC är full av buggar.
Citera
2008-05-10, 20:06
Medlem
hmmm

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Använd Media Player Classic+ffdshow istället. VLC är full av buggar.
hmm gillar VLC bättre er det nån der utte som er en jävel på VLC media player va bussig o hjäp mig att få normal bild tack
Citera
2008-05-10, 20:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellelarson
hmm gillar VLC bättre er det nån der utte som er en jävel på VLC media player va bussig o hjäp mig att få normal bild tack
VLC har en del goda funktioner och är bra för nybörjare men vill du ha en riktig media player så rekommenderar jag som sagt Media Player Classic i kombination med ffdshow.

Hur som helst, nu vet jag inte vilken version du kör, men du kan ju pröva några nightly builds för att se ifall det är en bugg som har fixats:

http://nightlies.videolan.org/

Du får gärna ange lite mer specifikationer i trådstarten också, t.ex. vilken version du kör, vad det är för slags "röd färg", etc. så att det blir lättare att hjälpa dig.
Citera
2008-05-10, 21:02
Medlem
Ok

Citat:
VLC har en del goda funktioner och är bra för nybörjare men vill du ha en riktig media player så rekommenderar jag som sagt Media Player Classic i kombination med ffdshow.

Hur som helst, nu vet jag inte vilken version du kör, men du kan ju pröva några nightly builds för att se ifall det är en bugg som har fixats:

http://nightlies.videolan.org/

Du får gärna ange lite mer specifikationer i trådstarten också, t.ex. vilken version du kör, vad det är för slags "röd färg", etc. så att det blir lättare att hjälpa dig.

Det VLC media player 0.8.6e tro ja bilden er mörk o röd bara som hur får man bort det då
Citera
2008-05-10, 21:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Det VLC media player 0.8.6e tro ja bilden er mörk o röd bara som hur får man bort det då
Om det verkligen är akut så pröva med grabbarna på:

http://forum.videolan.org/

Se dock till att du har en bättre trådstart.
Citera
2008-05-10, 21:40
Medlem
allvar nu

Citat:
Om det verkligen är akut så pröva med grabbarna på:

http://forum.videolan.org/

Se dock till att du har en bättre trådstart.
orkar inte bli medlem på det forimet sen er ja dålig på att förklara på eng !!!!
kom igän nu ja förklarar en gång tid min bild på VLC er mycket röd och mörk bild ner ja spelar upp filmer som har bra bild hur blir ja av med detta plase help me
Citera
2008-05-11, 19:07
Medlem
Hjälp Mig

inga av mina media spelare funkar använder VLC senaste utgåvan och använder windows media player 9 får ingen klar bild på bäda er det nånt ja ska endra på min kontrol panel i windows kan hjälpa mig er ni sjusta
Citera
2008-05-11, 19:43
Medlem
Saviours avatar
Sweden much?

Jag säger som det har stått tidigare, kör Media Player Classic. Dra hem typ K-Lite Mega Codec Pack och kör in allt i datorn. Funkar inte det så vet jag inte.
Citera
2008-05-11, 21:05
Medlem
kanulas avatar
Citat:
inga av mina media spelare funkar använder VLC senaste utgåvan och använder windows media player 9 får ingen klar bild på bäda er det nånt ja ska endra på min kontrol panel i windows kan hjälpa mig er ni sjusta

Lär dig skriva begripligt
Citera
2008-05-11, 22:28
Medlem
plase help me

Citat:
Ursprungligen postat av Saviour
Sweden much?

Jag säger som det har stått tidigare, kör Media Player Classic. Dra hem typ K-Lite Mega Codec Pack och kör in allt i datorn. Funkar inte det så vet jag inte.
ja gjorde vad du sa det funkar inte bilden er fortfarade röd aktig färg det mäste finnas nån snubbe som er en jävel på detta få tummen hur röven hjälp mig
Citera
2008-05-12, 01:27
Medlem
Saviours avatar
Testa att uppdatera dina grafikkortsdrivrutiner också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in