2012-01-22, 01:43
Medlem
AImTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Nej,

Ingen har dött av en örfil, en annan bra grej är att dra med knogarna hårt på vederbörandes bröstkorg nedanför halsen. Det gör riktigt ont, men är inte direkt skadligt.

KOLLA alltid så att andningsvägarna är fria. Jo, man kan köra ned fingrarna i halsen på någon. Inte så kul kanske, men kan vara avgörande.
Jag håller med angående GHB/GBL, larma, dessa preparat kan vara dödligt luriga, en gång funkar det bra, nästa gång på samma dos.... *Poff*.

Brukar man inte ta en penna eller dyl och trycka på personens lillfingernagel?
Citera
2012-01-26, 13:03
Medlem
Indos avatar
Väldigt väldigt vääääldigt bra tråd! Va glad jag blir!
Min storbror överdoserade ganska rejält på buprenorfin och iktorevil i vintras och gled bort nästan hela tiden.
Jag kontrollerade andingen hela tiden och stog med mobil telefon redo,Efter ett tag så somnade han in lite väl för hårt så då gav jag han en fet jävla örfil (vad skulle jag göra?),och då vakna han till. Men ungefär lika snaabbt så gled han bort igen,och då tänkte jag försöka mig på en sista grej,om inte den grejen skulle funkat så skulle jag ju givetvis ringt 112,Jag tog en tillbringare med iskallt vatten och hällde allt på honom,tog upp han i min famn gav han några lätta örfilar och skrek och ruska om honom,då vaknade han till,lite chockad över vad som hadde hänt..
Det var väl antagligen tur att just jag var där då.
Mvh
Citera
2012-03-10, 00:37
Medlem
Min vän har intagit endel medikamenter under aftonen. Vid ca kl 11.00 - 40mg Diazepam, kl ca 13.00 - 60mg sobril/oxascand vid 17 tiden runt 5mg Etizolam och nu för ca två timmar sedan 1.5mg Subutex (nasalt). Hon är precis inkörd på Fluoxetin 20mg dagligen. Hon har också inmundigat ca en cider 4,5%. tilläggas bör att hon tidigare har brukat en hel del Citodon och även Ketogan vid ett par tillfällen även sporadiskt Subutex bruk de senaste två åren. Vanligtvis brukar 2mg Subutex inte vara några som helst problem. Hon har nu varit ren från det mesta dock inte Diazepam, men sub och de andra opisarna var 10 dagar sedan senaste intaget.

Men nu till problemet. Hon känner sig fruktansvärt påverkad, svårt att gå, sluddrigt tal,blek och ser dubbelt med en stor allmänpåverkan. Hon känner även att det är lite tungt att andas och är allmänt förvirrad/orolig.

HJÄLP någon är denna Kombo något livshotande eller farligt på nåt vis eller kan vi softa?

Har själv brukar Subutex dagligen i några år dock inte i kombo med benz och fluoxetin. Dum fråga men är det något som går att göra? Har försökt ge henne en pre-workout drink med coffein och taurin för att få henne lite piggare, även tipsat om att ta en dusch eller gå ut och gå lite.
Citera
2012-03-10, 03:41
Medlem
Macla002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biiinky99
Min vän har intagit endel medikamenter under aftonen. Vid ca kl 11.00 - 40mg Diazepam, kl ca 13.00 - 60mg sobril/oxascand vid 17 tiden runt 5mg Etizolam och nu för ca två timmar sedan 1.5mg Subutex (nasalt). Hon är precis inkörd på Fluoxetin 20mg dagligen. Hon har också inmundigat ca en cider 4,5%. tilläggas bör att hon tidigare har brukat en hel del Citodon och även Ketogan vid ett par tillfällen även sporadiskt Subutex bruk de senaste två åren. Vanligtvis brukar 2mg Subutex inte vara några som helst problem. Hon har nu varit ren från det mesta dock inte Diazepam, men sub och de andra opisarna var 10 dagar sedan senaste intaget.

Men nu till problemet. Hon känner sig fruktansvärt påverkad, svårt att gå, sluddrigt tal,blek och ser dubbelt med en stor allmänpåverkan. Hon känner även att det är lite tungt att andas och är allmänt förvirrad/orolig.

HJÄLP någon är denna Kombo något livshotande eller farligt på nåt vis eller kan vi softa?

Har själv brukar Subutex dagligen i några år dock inte i kombo med benz och fluoxetin. Dum fråga men är det något som går att göra? Har försökt ge henne en pre-workout drink med coffein och taurin för att få henne lite piggare, även tipsat om att ta en dusch eller gå ut och gå lite.

Stanna kvar med henne, finns många som dött av den blandningen. Håll henne vaken ett par timmar och om du är orolig så står det på sida 1 bättre än vad jag kan förklara.
Citera
2012-03-10, 12:17
Medlem
gjorde precis som du skrev och det gick bra denna gång, men vad kan påverkat denna starka reaktion på Subutexen då hon är en van användare och tidigare blandat både benzo och alkohol?
Kan de vara Fluoxetin som på nått sätt bostade effekten av subben?

Mvh
Binky
Citera
2012-04-29, 20:29
Medlem
Denoms avatar
Om en person fått i sig alldeles för mycket centralstimulantia och puls/blodtryck/kroppstemperatur är jävligt höga, räcker det med benso för att varva ner kroppen, aspirin för att inte riskera någon blodpropp och att kyla ned skallen med svalt vatten för att förhindra hjärnskador? Borde inte det lösa problemen temporärt? Eller finns det andra risker/lösningar att lägga på minnet (annat än att ringa akutsamtal då alltså)?
Citera
2012-06-03, 01:22
Medlem
ninjapandas avatar
Väldigt bra tråd! Förstår inte hur nån skulle kunna riskera ett liv framför ett ringa..
Citera
2012-07-06, 11:07
Medlem
Det finns en relativt ny substans som säljs via internet, 5-IT eller 5--(2-aminopropyl)indol. På kort tid har Rättskemi i Linköping funnit 5-IT i sammanlagt 12 obduktionsärenden, vid analys av postmortalt lårblod. I några av fallen har dödsorsaken bedömts bero på intoxikation av 5-IT. Övriga ärenden är inte avslutade hos rättsmedicin än, men merparten av dessa rör drogmissbruk med hög misstanke om intoxikation.
I några fall har polisen påträffat en tom påse märkt 6-APB, vilket inte kan detekteras i blodet hos den avlidne utan istället påvisas 5-IT.
Vilka svenska hemsidor utöver hemulen säljer 5-IT?
Citera
2012-11-05, 10:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om en person fått i sig alldeles för mycket centralstimulantia och puls/blodtryck/kroppstemperatur är jävligt höga, räcker det med benso för att varva ner kroppen, aspirin för att inte riskera någon blodpropp och att kyla ned skallen med svalt vatten för att förhindra hjärnskador? Borde inte det lösa problemen temporärt? Eller finns det andra risker/lösningar att lägga på minnet (annat än att ringa akutsamtal då alltså)?

Det räcker inte med benso om man har puls o blodtryck som är jävligt höga, det är betablockerare eller helst alfa-blockerare som ska tas då ihop med benso för att lugna personen och minska risken för kramper.

Och aspirin ska man absolut inte ta samtidigt när man tar en CS eftersom aspirin orsakar också vasokonstriktion och då drar blodkärlen ihop sig ännu mer o njurarna o levern blir ännu mer belastade.
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-05 kl. 10:38.
Citera
2012-11-13, 10:20
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det räcker inte med benso om man har puls o blodtryck som är jävligt höga, det är betablockerare eller helst alfa-blockerare som ska tas då ihop med benso för att lugna personen och minska risken för kramper.
Fast administration av bensodiazepiner är muskelrelaxerande och minskar vasokonstriktion och därmed blodtrycket tillsammans med att det effektivt lugnar patienten vilket också sänker både puls och blodtryck.

IV administrerat diazepam är tillvägagångssättet jag sett mest på IVA vid de flesta "överdoser" (inte enorma riktigt akut livsfarliga) vilket oftast räcker.

På vilket sätt menar du att aspirin är en vasokonstriktor?
Citera
2012-11-16, 21:52
Medlem
pumathemans avatar
Jag undrar om man tagit droger och måste åka in på sjukhuset. Anmäler dom det till polisen också får man ringa narkotika brott?
Citera
2012-12-13, 05:57
Medlem
Bonnatorps avatar
Känns lite som att jag borde ha visat den här tråden till mina sällskapskamrater INNAN jag började stoppa i mig omåttliga mängder spice.
Nu överlevde jag ju visserligen, men då var det inte heller jag som såg sin polare ligga planka mellan soffryggstödet och golvet medans han (jag) mumlade/stönade obegriplig rappakalja, krampade och flåsade som en jude i 30-120min (har inte frågat hur länge det var nu när jag tänker efter)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in