2008-05-10, 00:09
Bannlyst
Inget OS (XP/W2k) bootar, det stannar vid svart skrm och en liten vit markr. Alla fixar r provade tror jag och provade ett bootprogram som stannade p att hal.dll r fel, som kan vara olika fel. Det hr var nytt
Citat:
Fr man i gng datorn med startdiskett i Xp gr det med 98:ans.. Sen kan ni kopiera filen frn den hr mappen---
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\ Byt ut C: om enheten har ngon annan enhetsbokstav. Dp grna om org-filen innan,, sen r det bara kra omstart..
Som ni ser s har man alls servicepack installerat p datorn (det har vl dom flesta nu)d fungerar inte filen frn cd skivan ,,r fel ver. samt storlek.
http://pcforallasmart.idg.se/forum/t...&rootid=484775

fr det har lyckats frut, men nu har den rasade XPn SP, som den andra inte hade som jag lyckades med. Det hnger allts p storleken av hal.dll ibland?

Jag har inte kvar den trden, men vitsen med bootprogram r att sedan frska hitta felet nr man r inne i sitt OS, nsta problem?

Obs jag fredrar reparation frst, fre flyttning av disken och att leta filer mm som kan vara svrt att hitta, det r smre tillsvidare. Att lra sig reparera r bttre till nsta gng, att bara brja om r fr enkelt nr en hel del inte kan hittas. Det lrdes nr hal.dll fixades frut, men exakt samma gr inte nu. Man lr sig alltid nytt, som gller att komma ihg eller ska
Citera
2008-05-10, 20:55
Medlem
slamberts avatar
Nr det blir problem med hal.dll brukar det oftast bero p fel p hrddisken.

Ladda ner ett hrddisk test frn tillverkaren och kr det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in