Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-09, 23:11
Medlem
Freddyyys avatar
NU är grill säsongen äntligen här, har grillat varje helg dom senaste veckorna.

Men har tänkt bygga en grill, vet va för modell och allt jag vill ha. Vill mura ipp en grill som dom gjort på sidan 6 här ( http://se.maxit-cms.com/media/22/pdf...5Ftradgard.pdf)

Men problemet är att jag vill ha den på min altan, som ligger ungefär 1 m ovanför marken och det är ett trä golv. Problemet är att golvet kommer nog inte orka trycket från grillen för den väger så för mycket.

Så någon som har ett bra tips på vad för grill man kan tillverka och ha på altanen?
Citera
2008-05-09, 23:49
Bannlyst
En såndär olje-tunna?
Citera
2008-05-10, 00:02
Medlem
Belldozers avatar
Den här sidan har lite byggtips på olika grillar.
Citera
2008-05-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyyy
NU är grill säsongen äntligen här, har grillat varje helg dom senaste veckorna.

Men har tänkt bygga en grill, vet va för modell och allt jag vill ha. Vill mura ipp en grill som dom gjort på sidan 6 här ( http://se.maxit-cms.com/media/22/pdf...5Ftradgard.pdf)

Men problemet är att jag vill ha den på min altan, som ligger ungefär 1 m ovanför marken och det är ett trä golv. Problemet är att golvet kommer nog inte orka trycket från grillen för den väger så för mycket.

Så någon som har ett bra tips på vad för grill man kan tillverka och ha på altanen?

Du skulle ju kunna bygga ett fundament av lecablock, tegelsten eller liknande som du sedan ställer grillen på (fundametet ska allstå stå på marken och du får ta upp ett hål i altanen för fundament/grill)
Citera
2008-05-10, 17:59
Bannlyst
Såg en snygg murgrill för 1300 på Hornbach.
Kan vara ett alternativ som jag håller på att överväga.

Ska dessa muras med bruk, eller monterar man delarna som de är?
Citera
2008-05-10, 18:02
Medlem
Flytande_argots avatar
Här är en liten instruktionsfilm:

http://www.jesper.nu/jtube/Tecknat/13831-Homers_grill_haha/vote/3/
Citera
2008-05-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennis__f
Du skulle ju kunna bygga ett fundament av lecablock, tegelsten eller liknande som du sedan ställer grillen på (fundametet ska allstå stå på marken och du får ta upp ett hål i altanen för fundament/grill)

Precis så ska TS göra. Börja med omaket att bryta upp en del av altanan. Skyffla undan jorden under. Fyll i med grus och packa och sedan gjut en platta på det. Därefter mura uppe tt fundament med någon typ av tegelsten eller lecablock tills du kommer just ovanför golvnivån på altanen. Sedan kan du laga till trallen på altanen mot stenen och börja fundera på hur du vill desigan din grill.
Citera
2008-05-11, 12:47
Medlem
tjaboooos avatar
Finns en dvd-serie som heter hantverksskolan och i del 2(tror jag det är) får man se på när en utegrill muras upp, kan kanske va lämpligt att titta på innan det sätts igång.
Finns på diverse torrentsidor att dra hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in