2008-05-10, 11:37
Medlem
Jensofswedens avatar
Jaa såklart det är

Det är jättekul att retas, speciellt när den andre är försiktig
Citera
2008-05-10, 11:44
Medlem
jalouxs avatar
Jag skulle väl i och för sig vara försiktig med att dra några långtgående slutsatser av ett sådant beteende. Likväl brukar väl ofta en vilja att röra vid en annan person kunna kopplas till någon form av intresse?
Citera
2008-05-10, 12:14
Medlem
Krellyans avatar
Jag retas/jävlas enbart med de i min omgivning som jag tycker om, men med det inte sagt att jag är intresserad av varje tjej jag är sådan med. Däremot är det ett väldigt bra tecken på att man är trygg, och det är väl en "inkörsport" för något mer ibland
Citera
2008-05-10, 13:04
Bannlyst
exakt hur menar ni när ni retas? Jag skapade ju en tråd där jag behövde lite tips på att retas, men fick typ svar som att kasta en paj i hennes ansikte, hälla en hink vatten över henne osv.
Citera
2008-05-10, 13:08
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivu
exakt hur menar ni när ni retas? Jag skapade ju en tråd där jag behövde lite tips på att retas, men fick typ svar som att kasta en paj i hennes ansikte, hälla en hink vatten över henne osv.

Hmm.. va?

Jag brukar pika personen i fråga för diverse saker. Nu senast bestod det av mycket hur hon sa saker och ting (kommer från olika delar av Sverige), och hur hon reagerade på saker jag sa och gjorde. Finns en uppsjö av saker men kan göra och säga. Det du nämner är ju practical jokes, inte retning.
Citera
2008-05-10, 13:13
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Om man är 13 år så är den typen av närmanden ganska vanliga.
Ja, att slå nån på låret låter lite grundskola, tycker jag.

Att retas lite verbalt är troligtvis ett tecken på intresse, men inte helt säkert.
Citera
2008-05-10, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Hmm.. va?

Jag brukar pika personen i fråga för diverse saker. Nu senast bestod det av mycket hur hon sa saker och ting (kommer från olika delar av Sverige), och hur hon reagerade på saker jag sa och gjorde. Finns en uppsjö av saker men kan göra och säga. Det du nämner är ju practical jokes, inte retning.

Aha nu förstår jag. Jag pikar henen hela tiden, men jag fattade inte att det var pikandet som var retandet Nu när man vet att det är själva pikandet som är retandet, så finns det en klarare bild för hur man ska retas och kanske kan ta det till en ny nivå.Helt otroligt förövrigt, hur Tjejer alltid börjar garva och le så fort man pikar dom. Men samtidigt ska man ju vara positiv och skämtsam så att tjejen inte uppfattar en som arrogant. Snackar man med killar så ska man dock inte pika, då blir de lätt irriterade
Senast redigerad av nivu 2008-05-10 kl. 13:22.
Citera
2008-05-11, 10:54
Medlem
Citat:
Aha nu förstår jag. Jag pikar henen hela tiden, men jag fattade inte att det var pikandet som var retandet Nu när man vet att det är själva pikandet som är retandet, så finns det en klarare bild för hur man ska retas och kanske kan ta det till en ny nivå.Helt otroligt förövrigt, hur Tjejer alltid börjar garva och le så fort man pikar dom. Men samtidigt ska man ju vara positiv och skämtsam så att tjejen inte uppfattar en som arrogant. Snackar man med killar så ska man dock inte pika, då blir de lätt irriterade

Kör med pikar, kasta glass, kasta vatten, allt sånt där som var kul i 3an funkar fortfarande, det är bara "tabu" i äldre ålder. Slappna av, ha kul, ta inte dig själv på för stort allvar, det visar på självförtroende, du ska förstås inte vara ett svin!
Citera
2008-05-11, 11:12
Medlem
Citat:

Vadå, pika retsamt kan man väl göra? Man måste ju försvara sig när killarna retas
Citera
2008-05-11, 13:28
Bannlyst
Får man fråga hur gamla ni två är?

Om han slår dig på låren, är det knappast tecken på intresse. Han är nog bara ute efter en vänskapsrelation med dig, inget mer!
Citera
2008-05-11, 13:31
Bannlyst
vad är han för typ annars? var har ni för typ av relation?
Citera
2008-05-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
vad är han för typ annars? var har ni för typ av relation?

Han är rätt charmig överlag. Har ett mkt seriöst och ansvarsfullt jobb så han tar väl ut sin lekfulla sida utanför jobbet eller nåt.
Vi är kollegor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in