Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Då det är min tråd, så vill jag utveckla topic.
Har ni anekdoter om hur ni manipulerat folk?
Skulle vara en kul läsning

Har tappat räkningen på hur många gånger jag har gjort det. Men tyvärr så blir det ingen läsning för din del om mina anekdoter.
En bra manipulatörs liv är väldigt ensamt, trots att man förmodligen har lyckats omge sig med väldigt många "vänner" och bekanta med hjälp av manipulation.
Grejen är den att det slutar förr eller senare med att man blir ensam, för man börjar alltid förakta de man manipulerar. De upplevs som lättlurade och lättledda. Man vet vilka knappar som ska tryckas på och vad och hur man ska säga saker för att få folk att tycka och tänka och göra som man själv vill.
Till slut så vet man inte om en annan människas respons eller ord är genuina eller om det är något man på ren reflex har fått dem att säga eller tänka. Man kan inte få något riktigt emotionellt eller intellektuellt utbyte med folk längre, för man vet någonstans i bakhuvudet att vad än människor man har manipulerat säger till en så har man på något sätt varit med och påverkat personen ifråga till att säga eller tycka just det som sägs eller tycks.
Så jag slutade upp med såna fasoner. Numera är jag hellre rak och ärlig, oavsett vad det kostar, och även om det har gjort att man alienerar sig från en hel del grupper av människor så känns relationerna och vänskaperna mer äkta.
Det finns inget att hämta i manipulation om man inte är en fullblodig psykopat. Jag trodde ett tag att jag var en psykopat p.g.a mina metoder, men kom senare till insikt att jag tydligen inte var en psykopat, och det är rätt skönt egentligen...