• 3
  • 4
2010-01-08, 01:11
Medlem
Ruttenkleggs avatar
Att manipulera någon är ju ett negativt ord men egentligen så manipulerar man varandra så fort man inleder en konversation (eller till och med innan man börjar prata). Enda skillnaden är att den som "manipulerar" på riktigt vet hur människor tänker och har ett mer bestämt mål än vanliga personer.

En bra bok om man själv vill komma in i det är:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1855383446

eller:
http://www.amazon.com/Mind-lines-Mic.../dp/1890001155
Citera
2010-01-08, 01:27
Bannlyst
Skit i att manipulera folk det är lågt och äckligt. Du kommer att bli hatad.
Citera
2010-01-08, 02:38
Medlem
krimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Hej!

Vet ni någon "folkgrupp" som snabbast svarar på manipulation?
Fjortisar? Jag vill öva upp mina skills, men är otålig.

/Helsingborg2
Är du duktig går smarta personer på det lättast eftersom de tror så mycket på vad de själva kommer fram till. Men självklart är det du som fått dem att komma fram till precis vad du vill.
Citera
2010-01-08, 07:22
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Då det är min tråd, så vill jag utveckla topic.
Har ni anekdoter om hur ni manipulerat folk?

Skulle vara en kul läsning

Har tappat räkningen på hur många gånger jag har gjort det. Men tyvärr så blir det ingen läsning för din del om mina anekdoter.

En bra manipulatörs liv är väldigt ensamt, trots att man förmodligen har lyckats omge sig med väldigt många "vänner" och bekanta med hjälp av manipulation.

Grejen är den att det slutar förr eller senare med att man blir ensam, för man börjar alltid förakta de man manipulerar. De upplevs som lättlurade och lättledda. Man vet vilka knappar som ska tryckas på och vad och hur man ska säga saker för att få folk att tycka och tänka och göra som man själv vill.

Till slut så vet man inte om en annan människas respons eller ord är genuina eller om det är något man på ren reflex har fått dem att säga eller tänka. Man kan inte få något riktigt emotionellt eller intellektuellt utbyte med folk längre, för man vet någonstans i bakhuvudet att vad än människor man har manipulerat säger till en så har man på något sätt varit med och påverkat personen ifråga till att säga eller tycka just det som sägs eller tycks.

Så jag slutade upp med såna fasoner. Numera är jag hellre rak och ärlig, oavsett vad det kostar, och även om det har gjort att man alienerar sig från en hel del grupper av människor så känns relationerna och vänskaperna mer äkta.

Det finns inget att hämta i manipulation om man inte är en fullblodig psykopat. Jag trodde ett tag att jag var en psykopat p.g.a mina metoder, men kom senare till insikt att jag tydligen inte var en psykopat, och det är rätt skönt egentligen...
Citera
2010-01-08, 07:41
Medlem
WordWarriors avatar
Neurolingvistisk programmering. Var det inte så det kallas?
Citera
2010-01-08, 11:01
Medlem
Jag tror mig ha några böcker om detta, Psychic Seduction kanske kan vara något samt Secrets Of Speed Seduction av Ross Jeffries.
Citera
2010-01-08, 12:47
Bannlyst
Jag ska läsa böcker i ämnet. Börjar med "Henrik Fexeus" böcker, även om han hans böcker är populärlitteratur.
Citera
2010-05-11, 09:56
Medlem
KTM_s avatar
Manipulera är något som jag är riktigt duktig på, dock inget som jag är stolt över.
Att manipulera är jävligt fult oftast!

Varje manipulation är ju igentligen skräddarsydd så det är ju svårt att säga hur man ska göra, dumma personer är tex väldigt lätta att manipulera medans smarta är lite svårare. Och man vet inte riktigt hur det kommer gå till helt och hållet förens man umgåts med personen ett litet tag.

Nu när jag tänker efter lite iaf på jag har gjort tidigare
så har det oftast varit så att jag först skapat ett problem och detta är givetvis ett problem som personen måste reagera starkt på. För att sen dra lösningen
och sim sallabim så har man fått igenom sin grejj Oftast iaf
Citera
2010-05-11, 10:11
Medlem
sven.hedins avatar
"Om du inte är snäll får du ingen glass ikväll". Här manipulerar föräldern barnet till att vara snäll t.ex. Det handlar om att skapa ett behov eller osäkerhet hos den andre och utnyttja detta till max. Så man får den andre att göra sånt som den egenligen inte vill. Psykopater är experter på detta.

Invandrarkillen till blondinen: "om du inte vill knulla är du rasist." Då måste blondinen knulla svartskallen för att inte känna sig rasistisk. Studera invandrare dom är ofta extremt manipulativa till sättet.
Senast redigerad av sven.hedin 2010-05-11 kl. 10:16.
Citera
2010-05-11, 10:21
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jag vet ett sätt som man kan göra, men de flesta vill inte det för moralens skull. Och det är att man säger till en tjej eller kille att han/hon egentligen inte ser så bra ut och att den enda som ser dom som dom verkligen är är jag (personen i fråga) och därför så kommer hon/han inte att få någon annan än mig!
Jag kör inte med det knepet om ni undrar men det är ett riktigt bra sätt att manupulera folk med. Man trycker ner dem och bygger upp den sedan med hjälp av sin "höga moral". Däremot så är det ju rent moralmässigt helt fel!

Du låter ju som en politiker. Vilken elak människa du är. Skäms!

Den andre personen måste ha låg självkänsla om det ska fungera.
Citera
2010-05-11, 10:30
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Du låter ju som en politiker. Vilken elak människa du är. Skäms!

Den andre personen måste ha låg självkänsla om det ska fungera.

Fan jag har tänkt på det flera gånger. Dock inget som jag har testat.
Tjejer verkar alldeles för egenkära för att gå på det.
Fan det är killar som har svårt att få ligg not the other way around
Om det då inte är en jävligt ful brud och vem vill lägga massa energi på någon ful korkad brud.

I would not.
Citera
2010-05-11, 10:42
Medlem
Mad monks avatar
felpost
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto