Citat:
Ursprungligen postat av Mr_beni
hela vrlden r mixat frsker du pst att norra europa har inga beblandingar? det finns inget som r den rtta albanska utseende d vi r ett indoerupeisk folkslag s har vi genetisk likheter med vriga folkslag. turkar r ett mongolisk folkslag till grunden mongoliska utseende finns ej hos albaner? sen kan du vara snll o frklara varfr kan vi p balkan se vem som r alban eller slavisk eller ashkali(romer)?
att det finns albaner som r mrka kan bero p flera faktorer? tex varken du elelr jag vet utseendemssigt hur dem antika folkslagen p balkan sg ut? fanns ver 10 antika folkslag p balkan som r utdda.
sen ser inte albaner ut som perser eller kurder. gennerellt har perser o kurder svart hr albaner har mellan/mrk brunt hr enstaka albaner har klsvart hr.
Nej jag pstr inte att norra europa ej beblandats. men beblandning har inte skett lika lngt tid. Om 200 r kommer du se hur alla invandrare som kommit hit och blandat sig med svenska befolkningen kommer ploppa upp
Ja en typisk alban har mrkbrunt hr och mrkbruna gon, och vldigt mnga albaner har ven svart hr och mrka gon. Min pong var inte att sno er ljushet

. Min pong var bara att bara fr man inte ser ut som stereotypa albanen s betyder det inte att man inte r alban.
Anledningen till att du kan se om en person r slaver, alban eller zigenare ligger dels i genetik men JVLIGT mycket mer n du tror i sociala betenden(hru man ter, hur man tvttar sig, hur man gr, hur klr sig osv osv). Mnga gnger r det sociala betenden du identifierar men tror att det r ett utseende. Hr r frvrigt albanska fotbollslandslaget (u21) S hr albaner generellt ut.
vrigt: Mrker att folk vill att deras folk ska vara s ljusa som mjligt? Vad beror detta p ?.. r det mer vrt och va ljus?