2008-05-09, 20:02
Medlem
Rostmannens avatar
från bla FB, Gmail, Imageshack mm. Trots jag klickat på Kom ihåg mig boxen.

Hjälp uppskattas, Är det cookie problem av något slag?
Citera
2008-05-09, 20:40
Medlem
Hejsan1s avatar
Låter som det ja. Har du cookie på? Råkar inte ha något program som rensar cookies åt dig?
Citera
2008-05-09, 20:50
Medlem
cooops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
från bla FB, Gmail, Imageshack mm. Trots jag klickat på Kom ihåg mig boxen.

Hjälp uppskattas, Är det cookie problem av något slag?
Tänka sig jag har exakt samma problem
Citera
2008-05-09, 20:58
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Låter som det ja. Har du cookie på? Råkar inte ha något program som rensar cookies åt dig?
Nopp inget sånt, Ända jag gjort var att jag stängde datorn med On/off knappen igår kväll. Idag är den helt fuckad.

Edit
Har IE, cookiereglaget i Verktyg står på Mellan. Om det ger mer info?
Senast redigerad av Rostmannen 2008-05-09 kl. 21:20.
Citera
2008-05-09, 22:45
Medlem
Rostmannens avatar
när jag ändå är igång.

Varför är det blå text på de inringade?

http://img87.imageshack.us/img87/4475/namnlslsew0.jpg
Senast redigerad av Rostmannen 2008-05-09 kl. 22:49.
Citera
2008-05-10, 00:05
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
när jag ändå är igång.

Varför är det blå text på de inringade?

http://img87.imageshack.us/img87/4475/namnlslsew0.jpg

Sorry kan inte lösa ditt första problem, så jag ger mig på den här istället
Att de är blåa tror jag brukar betyda att Windows har komprimerat de för att spara plats vilket det ibland gör helt random och utan att fråga (XP iaf).
Just nu sitter jag på Vista och orkar inte boota om till XP så kolla det här: (du får göra något liknande i XP) högerklicka mappen -> egenskaper -> avancerat (vid 'dold' checkrutan) och se ifall "komprimera denna mapp för att spara plats" är iklickat.
Citera
2008-05-10, 00:36
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Sorry kan inte lösa ditt första problem, så jag ger mig på den här istället
Att de är blåa tror jag brukar betyda att Windows har komprimerat de för att spara plats vilket det ibland gör helt random och utan att fråga (XP iaf).
Just nu sitter jag på Vista och orkar inte boota om till XP så kolla det här: (du får göra något liknande i XP) högerklicka mappen -> egenskaper -> avancerat (vid 'dold' checkrutan) och se ifall "komprimera denna mapp för att spara plats" är iklickat.

Blå text, du hade rätt boxen var ikryssad, Ja då lärde jag mig det med, Tackar

Problem ett, den loggar inte ut nu när jag startar om, MEN med den här spökburken ska man inte vara så säker på.
Den lever ett eget liv, scrollar sidor själv utan att jag rör muspekaren och massa annat skumt.
NOD32 säger No threats found.
Citera
2008-05-10, 01:47
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Blå text, du hade rätt boxen var ikryssad, Ja då lärde jag mig det med, Tackar

Problem ett, den loggar inte ut nu när jag startar om, MEN med den här spökburken ska man inte vara så säker på.
Den lever ett eget liv, scrollar sidor själv utan att jag rör muspekaren och massa annat skumt.
NOD32 säger No threats found.

Låter jävligt skumt.. inte mycket annat än virus som gör sånt fast har inte hört talas om många virus som gör det heller dock..
Testa en scan med Kaspersky http://www.kaspersky.com/virusscanner (kräver att du kör Internet Explorer!) och se om du får nåt, alternativt tanka ner HijackThis och skapa en loggfil och tanka upp på lämpligt forum (du kan googla efter sådana forum, vet inte om någon här kan hjälpa dig, själv är jag inte så haj på att tyda såna loggar)
Citera
2008-05-10, 01:55
Medlem
Rostmannens avatar
Hur säker är Kaspersky? Jag vill inte dra ner nåt i datorn jag inte hört talas om tidigare.
Citera
2008-05-10, 16:21
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Hur säker är Kaspersky? Jag vill inte dra ner nåt i datorn jag inte hört talas om tidigare.

Ligger nästan på top bland "App" på Tpb. Själv använder jag norman, Avg funkar också bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in