2008-05-09, 17:27
Medlem
Schmoes avatar
Tjena!

Förra tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=665817

Efter att kollat runt lite kommentarer och pratat med brorsan så blir saken lite enklare. Hans val är: MTG* (kolla under), VVS på Göteborgs Praktiska Gymnasium, El-linjen (inte bestämt vilket gymnasium).

Men vilket gymnasium borde han ta? Helst inte så jättemycket plugg, men det spelar ingen roll, han har ork till att plugga om det är värt det (of course). Vad ger bäst betalt osv?

*MTG har flera utbildningar, vilken tjänar man mest på? För/nackdelar också tack.
Personvagnstekniker
Lastvagnstekniker
Lackeringstekniker
Karosseritekniker.

Mvh
Citera
2008-05-09, 18:14
Medlem
tvcasualtys avatar
Och du postar inte i den gammla tråden därför...?
Citera
2008-05-09, 18:15
Medlem
Jag har hört att det är bra arbete/lönutveckling i VVS... Rätta mig om jag har fel.
Citera
2008-05-09, 19:28
Medlem
Schmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Jag har hört att det är bra arbete/lönutveckling i VVS... Rätta mig om jag har fel.

Okej, men de som inte gått den linjen på gymnasiet, vilken utbildning gick dom för att jobba inom VVS?
Citera
2008-05-10, 01:20
Medlem
Vilket jävla trams detta är. Prata med din studie- och yrkesvägledare istället.
Citera
2008-05-10, 02:15
Medlem
logarrs avatar
"brorsan"....
Hur som helst, kör på el! Vad jag har hört är det enda vettiga linjen (bortsett från NV)
Citera
2008-05-10, 15:12
Medlem
SparkMans avatar
Om din bror har lätt att förstå så ska han gå el. Det gjorde jag och knappt utan att läsa någonting snittade jag över vg. En väldigt lätt linje, mycket praktik också vilket sparar hjärnan en del
Citera
2008-05-10, 15:23
Medlem
AnkJävels avatar
El, Teknik och Natur är de enda programmen som är vettiga och inte bara "flamsa runt och skita i vad som händer efteråt".

Är han trött på "pluggämnen" borde han välja elprogrammet.
Citera
2008-05-10, 15:35
Medlem
roflmao123s avatar
Haha "brorsan", så jävla dålig.
Citera
2008-05-10, 17:28
Bannlyst
Har inte du som "storebror" redan gått iaf 2 år på gymnasiet någon koll. Gå till SYOn! Annars är det inte så svårt, vill du bli något.. Gå Natur.. Vill du tramsa runt gå estetisk, vill du slänga bort några år gå samhäll, annars gå VVS, EL eller något dylikt.
Citera
2008-05-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicklasKO
Har inte du som "storebror" redan gått iaf 2 år på gymnasiet någon koll. Gå till SYOn! Annars är det inte så svårt, vill du bli något.. Gå Natur.. Vill du tramsa runt gå estetisk, vill du slänga bort några år gå samhäll, annars gå VVS, EL eller något dylikt.
Om man läser Samhäll Ek. och läser
Svenska B
Engelska B
Matematik D
Samhällskunskap A
Historia A
Moderna språk steg 3

Och sätter 20.0 (vilket är sjukt enkelt på ett samhällsprogram) så kan man "flumma" vidare till HHS Ekonomie Kandidat och sedan Masterprogram.
Knappast ett dåligt val...
Citera
2008-05-10, 18:48
Medlem
Sigmund Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denethor
Och sätter 20.0 (vilket är sjukt enkelt på ett samhällsprogram) så kan man "flumma" vidare till HHS Ekonomie Kandidat och sedan Masterprogram.
Knappast ett dåligt val...
Jag går samhällsprogramet, och enligt min uppfattning är det icke "sjukt" enkelt att få 20.0, men det beror väll på vilken skola man går i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in