2008-05-12, 00:59
Medlem
Psyko Dads avatar
Softa, det är säkert ingen fara. Så här ser det nog ut när det är fara på taket. http://www.lakartidningen.se/index.php?sectionId=0&articleId=4375 Scrolla ner.......
Citera
2008-05-12, 01:51
Medlem
John Tarmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Nu är det så viktigt? räcker det inte att jag går till vårdcentralen imorgon?
Om jag hade fel så behöver du inte vara ironisk.
Jag läste tråden och noterade att de symptom du angav(Röd ring+värk) var liknande de man får av tecken på borellia, och antog då att du hade fått det.

Destå tidigare man får behandligen. Destå bättre är det.

Åter igen: Ursäkta mig.
Senast redigerad av John Tarmack 2008-05-12 kl. 01:57.
Citera
2008-05-12, 02:19
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Tarmack
Om jag hade fel så behöver du inte vara ironisk.
Jag läste tråden och noterade att de symptom du angav(Röd ring+värk) var liknande de man får av tecken på borellia, och antog då att du hade fått det.

Destå tidigare man får behandligen. Destå bättre är det.

Åter igen: Ursäkta mig.

Har ingen röd ring, men en prick där den bet. Har värk som är precis som om jag sträckt mig, plus att det har stuckit till i nerverna några gånger igår och i förrgår.

Jag var inte ironisk avsiktligen bara nojjig, men jag ska till vårdcentralen idag och kolla upp det.
Citera
2008-05-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Har ingen röd ring, men en prick där den bet. Har värk som är precis som om jag sträckt mig, plus att det har stuckit till i nerverna några gånger igår och i förrgår.

Jag var inte ironisk avsiktligen bara nojjig, men jag ska till vårdcentralen idag och kolla upp det.

Det är nog bara nojja från din sida. Borelia tar väldigt länge innan man känner av de. När jag hade borelia så fick jag de i slutet av våren.
Det var först när jag var på fotbollsturnering till danmark under augusti som jag märkte att jag inte orkade spela hela matcher som jag började bli fundersam. Hade varit slö o lite seg hela sommaren. Satt gärna ist för att stå upp på jobbet osv. Men de är inget som kommer snabbt o man märker de poffpaff bara.
Men är du orolig så gå o testa dig en dag som du har tid bara.
Citera
2008-05-12, 11:53
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjõbbe
Det är nog bara nojja från din sida. Borelia tar väldigt länge innan man känner av de. När jag hade borelia så fick jag de i slutet av våren.
Det var först när jag var på fotbollsturnering till danmark under augusti som jag märkte att jag inte orkade spela hela matcher som jag började bli fundersam. Hade varit slö o lite seg hela sommaren. Satt gärna ist för att stå upp på jobbet osv. Men de är inget som kommer snabbt o man märker de poffpaff bara.
Men är du orolig så gå o testa dig en dag som du har tid bara.

Du har rätt, jag nojjar. Kollade idag och det var lugnt. Har dock sträckt mig nåt djävulskt sen jag spelade brännboll på fyllan i fredags
Citera
2009-06-18, 23:16
Medlem
scammer2s avatar
Exakt så där ser det ut efter mitt förmodligande fästingbett för cirka vet inte om det är 3 eller snart 3,5 dygn sen det är som de såret i mitten sen rött runt om srået men bara några milimeters omkrets runt om det var större ibörjan men inte lika stor rådnad nu fast det är bul liknande i omkrets runt såret också vad är det då?
Citera
2009-06-19, 01:00
Avstängd
magis avatar
-
Det finns personer som blivit bitna av fästing och inte fått någon röd ring efteråt och någon månad senare fått förlamningar och värk i leder osv osv.

När de sedan gått till doktor och gjort blodprov och även ryggmärgsprov inte fått något utslag på borreliasmitta.

Detta tyder på att blodprov och även ryggmärgsvätskeprov inte är 100% säkra.
En överläkare i Norge som heter Svein Golf upplevde detta och man försöker nu i Norge se över processen av borrelia-test.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=541824

http://www.borrelia-tbe.se/index.php

Har du symtom på borrelia så testa dig flera gånger hos om nödvändigt olika läkare om du är orolig.
Vill du vara säker kan du ju försöka få doxyferm el liknande, i 2 veckor.

Detta skall diskuteras med läkare.

M.Sc. Magi
-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in