2008-05-08, 22:21
Medlem
lepops avatar
Jag har en Powerbook med Leopard på och undrar hur jag kan spela in ljud på den (ex en diskussion)? Vilket format sparas filerna i?
Citera
2008-05-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Jag har en Powerbook med Leopard på och undrar hur jag kan spela in ljud på den (ex en diskussion)? Vilket format sparas filerna i?
mickrofon? det sparas i ljudfil.

vad ska du spelain en diskution över internet eller ir?
Citera
2008-05-08, 22:48
Medlem
PetterHaralds avatar
Jag tror nog vi alla förstod att en mikrofon behövs och att diskussionen kommer sparas i en ljudfil. Frågan är dock vad man behöver för program för att genomföra detta.

Adobes ljudredigeringsprogram kanske fungerar till mac, borde det ju göra. Tror man kan välja vilket filformat man vill spara filerna i. wav bör ju bara standard.
Citera
2008-05-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHarald
Jag tror nog vi alla förstod att en mikrofon behövs och att diskussionen kommer sparas i en ljudfil. Frågan är dock vad man behöver för program för att genomföra detta.

Adobes ljudredigeringsprogram kanske fungerar till mac, borde det ju göra. Tror man kan välja vilket filformat man vill spara filerna i. wav bör ju bara standard.
det beror på om det är över internet h*n ska spela in eller rl.
Citera
2008-05-10, 18:37
Medlem
lepops avatar
Nej datorn ska användas som en mikrofon (den har en mick) för en intervju som ska bandas.
Citera
2008-05-10, 19:03
Medlem
th3vils avatar
Testa Tapedeck, sen kan du väl redigera filerna i Garageband?
Citera
2008-05-10, 19:43
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
För en intevju, som behöver redigeras skulle jag rekommendera Audacity:
http://audacity.sourceforge.net/about/features

Gratis, och passar nog bra för dina ändamål. Filformat är WAV, AIFF, Ogg Vorbis mfl.

Lycka till.
Citera
2008-05-10, 22:28
Medlem
För enkelhetens skull kan man ju spela in direkt i Garageband också. Då slipper du ju ladda ner något nytt program Man kan sedan exportera till m4a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in