2008-05-08, 21:31
Medlem
Goddag på er FB'are!

Är för närvarande mitt i en 6-månaders provanställning på ett företag jag trivs i. Dock anser jag mig vara värd en högre lön, åtminstone senare. Men hur är det egentligen - är det standard med löneförhandling när man går från provanställning till fast anställning, eller få jag knega på till "den årliga löneprocessen" nästa år?

(Och ja, jag kommer få fortsätta efter provanställningen...)

EDIT: Kom på att jag i mitt förra jobb (extraknäck inom transportbranschen) fick högre lön efter provanställningens slut, helt enligt kollektivavtalet... Antog att motsvarande sak kunde gälla här.
Senast redigerad av Jävel! 2008-05-08 kl. 21:42.
Citera
2008-05-08, 21:36
Medlem
Snövits avatar
Jag vet inte vad som är standard men jag har aldrig löneförhandlat på nytt efter provanställningen. Jag har från början förhandlat fram den lönen jag är nöjd med och har först efter ett år omförhandlat den lönen.
Citera
2008-05-09, 00:58
Moderator
evilhoneys avatar
Redan vid början av provanställningen diskuterade jag och chefen lön, vi kom överens om en lön de första 6 månaderna och att sedan ta upp det igen när provanställningen tog slut.
Tror det är olika på olika ställen. Försök luska bland dina arbetskamrater och se hur de gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in