Citat:
Ursprungligen postat av namram
Laddade ner "En himla många program" för ett tag sedan. Jag kan säga som såhär: Programmen har verkligen inte åldrats med värdighet. Jag skrattade nästan ingenting och spolade mig igenom skiten. En del av skämten var säkert roliga i början av 90-talet, men idag känns det bara mossigt.
Jag säger dock inte emot att Galenskaparna har gjort en del bra grejor, för det har dem gjort.
Jag kan bara hålla med. Idag så känns "En Himla Många Program" inte som något som är gångbart, även om en del sketcher förvisso fortfarande kan räknas som klassiker. Än värre är det med "Tornado - En Tittarstorm", som inte ens var någon höjdare när det sändes, även om också den serien innehöll ett par ljusglimtar.
Dock så hyser jag den allra största respekt för Galenskaparna & Aftershave, och det de har tillfört svensk humor! Galenskaparna-sketcher som har gått till historien som några av Sveriges kanske genom tiderna roligaste är ju bl.a. "Perkele", "Mor i Skutan", "VM i Curling, "VM i Friidrott" och "Inte Bara Glögg - Kenneth Aalborg botaniserar bland julspriten", varav den sistnämnda är helt genialisk.