2008-05-08, 18:56
Medlem
Min tjej har problem med sin dator och jag lyckas inte hitta felet. Hennes intenetuppkoppling är sjukligt långsam, vi är båda anslutna till samma router osh min dator funkar utmärkt. Problemet bara dök upp från ingenstans! Jag har försökt göra systemåterställning till en tidigare tidpunkt när det inte var ngr problem men det löste inget. Någon som har några idéer?
Citera
2008-05-08, 22:49
Medlem
d00rkeys avatar
Problemet ligger förmodligen i routern, men eftersom jag kör utan router själv så kan jag inte hjälpa till där precis.. Förmodligen något med tilldelad bandbredd eller så.

Men kolla om det finns nya drivrutiner till nätverkskortet i datorn, om du (hon) kör med kabel ifrån routern alltså!
Citera
2008-05-09, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Problemet ligger förmodligen i routern, men eftersom jag kör utan router själv så kan jag inte hjälpa till där precis.. Förmodligen något med tilldelad bandbredd eller så.

Men kolla om det finns nya drivrutiner till nätverkskortet i datorn, om du (hon) kör med kabel ifrån routern alltså!

Men jag tycker det är så konstigt. För hennes dator kan köra på både det trådlösa och det kabelbundna nätverket vi har och problemet kvarstår på vilket sätt jag än kör. Men jag ska kolla drivrutinerna.
Citera
2008-05-09, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooney
Men jag tycker det är så konstigt. För hennes dator kan köra på både det trådlösa och det kabelbundna nätverket vi har och problemet kvarstår på vilket sätt jag än kör. Men jag ska kolla drivrutinerna.
Några saker du kan testa:

1. starta om router
2. koppla ur din dator och kör bara med den sega
3. ladda ner tp test och se om du får fram något
4. gå in i routern och fixa (vet inte så mycket om det)
Citera
2008-05-10, 15:34
Medlem
fucking hell! Nu har jag till och med formaterat hennes dator och ominstallerat Windows men det funkar fortfarande inte!! När vi kör en felsökning som MSN har så står det att det är problem med nätverkskortet, är det hårdvarufel eller??
Citera
2008-05-10, 16:10
Medlem
Hejsan1s avatar
Tror denna tråd borde gått i nätverk/datorkommunikationsforumet..
Hursomhelst uppdatera drivrutiner för ditt nätverkskort!
Citera
2008-05-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Tror denna tråd borde gått i nätverk/datorkommunikationsforumet..
Hursomhelst uppdatera drivrutiner för ditt nätverkskort!

Skulle gärna gjort det men jag kommer inte upp på nätet... =(
Citera
2008-05-10, 16:13
Medlem
nu har jag postat tråden under nätverksrubriken istället http://www.flashback.org/showthread...3#post11160623
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in