Har ett störigt problem. Installerade om datorn med en engelsk vista version. Samma som jag hade innan. Fungerade fint och jag installerade program etc.
Funkade hur bra som helst. För inte så länge sedan satte jag datorn i sleep mode och kunde inte logga in på den. Fel password! Bootade om, och det gick fint. Tills nästa sleep mode. Började fundera vad som orsakade detta, och kom fram till att datorn startade med US layout efter sleep mode, bytte jag till svenska så funkade det då jag har #¤% etc. tecken. Tada!
Efter några dagar ändrade jag till svensk nationalitet, dvs. klockan, endast svenskt tangentbord etc. Men nu är det riktigt problem. Efter en omboot så funkade inte passet. Fick cleara passwordet med BPS_LS och så kom jag in. Satte nytt password, och så var det samma sak. Så gjorde jag ett par gånger tills jag kom på (allt detta) och att jag inte kan ha #¤)/! i mitt password.
Så hur fixar jag detta? Är första gången detta problem har uppstått.
Vad jag har kommit fram till så startar datorn med US layout eftersom jag kan ha password utan )("& då de sitter galet fel när man har svensk layout.
Skriver iof in den med det numeriska tangentbordet vilket är det samma på alla keyboard layouts..
Ska testa när jag kommer hem att skriva in lösenordet och använda SHIFT+8 istället och se om lösenordet fallerar då.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!