2ce

2008-05-08, 16:28
Bannlyst
Tjena jag och 2 av mina polare satt å rökte lite gräs(en hybrid och en cocktail med lite pollen) som man förövrigt blev jäääävligt bäng på. sen kom han in på att vi skulle prova 2ce på fredag, vi blev jävligt sugna och jag har läst lite på flashback och erowid och det verkar vara en soft drog.

Men jag har aldrig testat halluc. droger förut och jag käkar 50 mg Setronin mot ångest dagligen, Kan det vara nån fara att ta halluc. droger då? Polaren sa att han skulle ha valium med sig om nån skulle snea eller nåt.
Citera
2008-05-08, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bollen6
Men jag har aldrig testat halluc. droger förut och jag käkar 50 mg Setronin mot ångest dagligen, Kan det vara nån fara att ta halluc. droger då? Polaren sa att han skulle ha valium med sig om nån skulle snea eller nåt.
Det är en bra idé att ha någon slags benzo tillgängligt om det blir "för mycket".
Om man käkar SSRI så kan det hända att effekten dämpas lite.
Varför vet jag inte riktigt...
Citera
2008-05-08, 19:12
Medlem
Nyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Om man käkar SSRI så kan det hända att effekten dämpas lite.
Varför vet jag inte riktigt...

Hallisar brukar gilla att peta på 5-HT2A receptorn i hjärnan. Denna receptor tillhör serotonin-gruppen vilket gör att hallucinogena droger bruka benämnas som "serotogena droger". SSRI - Selective Serotonin Reuptake Inhibitor - hindrar hjärnans hantering av serotonin vilket således dämpar både psykiska besvär och effekterna av bindningarna till herr. 5-HT2A.

Så har jag förstått det i alla fall.
Citera
2008-05-08, 20:33
Bannlyst
Har hört att vissa fastnar på en upptäcksfärd inuti sin egen hjärna - och det är inte speciellt lattjo.. Du har väl hört talas om haschpsykos? *fniss*
Citera
2008-05-08, 20:46
Medlem
Nemesis1s avatar
2C-E är en väldigt trevlig tripp, men som sagt, ha gärna någon bensodiazepin i närheten... Bara vetskapen om att lugnande tabletter finns tillgängliga ger lugn...
Citera
2008-05-10, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
2C-E är en väldigt trevlig tripp, men som sagt, ha gärna någon bensodiazepin i närheten... Bara vetskapen om att lugnande tabletter finns tillgängliga ger lugn...

tack för svaren, vi tänkte köra imorgon det verkar jävligt soft. Återkommer kanske med en tripprapport om jag skulle gilla det =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in