2008-05-08, 21:13
  #13
Medlem
Två frågor till..

En som missbrukar heroin, hur många silar måste han el. hon ta per dygn för att inte bli sjuk?
Och hur många timmar får det max gå emellan?
Citera
2008-05-08, 22:03
  #14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lara
En som missbrukar heroin, hur många silar måste han el. hon ta per dygn för att inte bli sjuk?
Och hur många timmar får det max gå emellan?
Enligt uppgift från f.d pojkvän som var horsare; så kan man kan gå runt på 2, morgon och eftermiddag, men man behöver minst 3 om man ska må bra hela dygnet.

Efter 8 timmar börjar det kännas jobbigt, efter 16 timmar är man riktigt dålig. Efter 24 är man så sjuk att man inte själv orkar slå i sig en fix.
Citera
2008-05-08, 22:15
  #15
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Jag hade glömt att ordet sniffa fanns, sniffa för mig är när man sniffar bensin eller butangas. Är verkligen sniffa och snorta alltså samma sak?

Man sniffar ångor och snortar pulver. Det hörs nästan på hur orden låter, om man tänker efter. Iff-et i sniffa är mer nosande och vädrande, medan rrr-ljudet i snorta är mer snorigt och harkligt
Citera
2008-05-08, 22:15
  #16
Medlem
Horse är det jag hört oftast. Horsemackor har man ofta hört
Citera
2008-05-08, 22:21
  #17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN
Horsemackor har man ofta hört
Eftersom vi ska vara tydliga mot TS så förtydligar jag att en horsemacka alltså är ett annat uttryck för att ta en sil/fix (alltså en heroin-injektion).

Om silen istället innehåller tjack(amfetamin), så säger man att man tar en panna.
Citera
2008-05-08, 22:26
  #18
Bannlyst
KUK säger vi rätt och slätt.

Nu ska det smaka med lite kuk / Det ska bli gött å få lite kuk i sig / Satan vad bra kuk jag fick igår.

Vet inte om det här är ett lokalt slanguttryck men det låter lite smålustigt för de oinvigda.
Citera
2008-05-08, 22:51
  #19
Medlem
Det finns en tråd som behandlar ämnet: dagskostnad för att underhålla ett heroinberoende. Trådens namn minns jag inte och någon lust att förstå sig på vår sökfunktion har jag inte heller, men jag vill minnas att Nemesis m.fl. beslöt att ca 200kr ligger nära sanningen om man har rätt kontakter.
Citera
2008-05-09, 10:33
  #20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lara
En som missbrukar heroin, hur många silar måste han el. hon ta per dygn för att inte bli sjuk?
Och hur många timmar får det max gå emellan?

Nej du verkar inte veta mycket du. Det där är väldigt individuellt. En del väljer att slå i sig en kraftig fix, sen står de sig på den hela dan. förmodligen tar de en kvällsix också, men den behöver inte vara lika kraftig. Dessa jonkarna brukar vara väldigt sänkta. Sen finns där de som tar mindre fixar med fler intervaller, dvs delar upp det på flera fixar om dan, typ 3-4 st. Dessa brukar inte vara lika hängiga.

Men som sagt detta är individuellt, alla har väl sitt sätt. Men fördelen med att hålla sig till en kraftig fix om dan istället för många små, är att det oftast bara är första fixen som ger en kraftig skjuts. Nackdelen är väl att det är dessa som löper större risk att överdosera.

Vad för slags bok skulle du skriva? En roman eller nåt annat? Lycka till iaf....
Citera
2008-05-09, 11:19
  #21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkel
ca 200kr ligger nära sanningen om man har rätt kontakter.
Ja, om man kan köpa gram till bra peng, delar upp det och inte ta allt på en gång fast man har mycket så kan man landa på 200 spänn om dagen. Om man handlar med hyfsade kontakter så ligger ett gram på en tusenlapp och det räcker i 5 dagar om man bara tar så att man klarar sig. Vilket min pojkvän gav sig på ett antal gånger, men det slutade _alltid_ med att han hade tagit allt på ca tre dagar eftersom han inte kunde hålla sig när han hade på lager.

En genomsnittlig heroinist brukar behöva en kabbe om dagen för att inte bli sjuk. Och eftersom 1000 spänn är mer än 500 spänn som en kabbe kostar och man ofta inte tänker mer långsiktigt än att man vill ha nu direkt, så köper man en kabbe.
Citera
2008-05-09, 11:22
  #22
Medlem
alprazolam_s avatar
Gryn!
Citera
2008-05-09, 12:43
  #23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Gryn!
Ja, visst är det ett trevlig uttryck . Men jag har bara hört det i Skåne, så det kanske är något lokalt. på samma sätt som drabb är lokalt för Gbg-området.
Citera
2008-05-09, 15:18
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Nej du verkar inte veta mycket du. Det där är väldigt individuellt. En del väljer att slå i sig en kraftig fix, sen står de sig på den hela dan. förmodligen tar de en kvällsix också, men den behöver inte vara lika kraftig. Dessa jonkarna brukar vara väldigt sänkta. Sen finns där de som tar mindre fixar med fler intervaller, dvs delar upp det på flera fixar om dan, typ 3-4 st. Dessa brukar inte vara lika hängiga.

Men som sagt detta är individuellt, alla har väl sitt sätt. Men fördelen med att hålla sig till en kraftig fix om dan istället för många små, är att det oftast bara är första fixen som ger en kraftig skjuts. Nackdelen är väl att det är dessa som löper större risk att överdosera.

Vad för slags bok skulle du skriva? En roman eller nåt annat? Lycka till iaf....

Näe, det är en helt annan värld för mig... Har haft livsmedeslbutik inne på Hornsgatan i Sthlm där det kom in en hel del missbrukare, men jag som är helt lost när det gäller sånt här har ju ingen aning om vad de kan tänkas gå på. En stammis som vi hade kunde nästan se ut som om han skulle somna när han stod i kön och skulle betala, fast han hade full koll på när han skulle betala osv. Han misstänker jag går på heroin.
Ja, det är en roman. Tror den kan bli riktigt bra oxå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in