2008-05-08, 20:53
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Jag är inte så mycket av familjemänniska så jag kunde inte varit lyckligare än att äntligen slagit mig loss från familjen och bor ensam. Det räcker att träffas nån gång i månaden helt enkelt... De bättre är som sagt svåra, men man är ju inte heller en fjortonårig blondin som är rädd när man går runt i sämre kvarter. Alltså så länge det inte ligger åt helvete från chalmers så är inte miljön något problem för mig.

Problemet är väl att det inte finns särskilt många sämre kvarter som inte ligger åt helvete långt från Chalmers. I princip allt är attraktivt, och det är svårt att hitta lägenheter.

En ide är ju för övrigt att du inte låser dig vid det fysiska avståndet. Skulle du hitta nåt bort mot Marklandsgatan eller så så går det en helvetes massa spårvagnar. Högsbohöjd skulle också funka, 16-bussen går därifrån, och den går ofta. Tror till och med Västtrafik har ett speciellt 16-busskort för studenter som bara kostar några hundringar per termin.
Citera
2008-05-08, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Problemet är väl att det inte finns särskilt många sämre kvarter som inte ligger åt helvete långt från Chalmers. I princip allt är attraktivt, och det är svårt att hitta lägenheter.

En ide är ju för övrigt att du inte låser dig vid det fysiska avståndet. Skulle du hitta nåt bort mot Marklandsgatan eller så så går det en helvetes massa spårvagnar. Högsbohöjd skulle också funka, 16-bussen går därifrån, och den går ofta. Tror till och med Västtrafik har ett speciellt 16-busskort för studenter som bara kostar några hundringar per termin.

Var har du hört om 16-busskort?

Som jag bor nu så bor jag på samma avstånd från chalmers som högsbohöjd, och det funkar ju. Det jobbiga är att ta sig till busshållsplatsen/spårvagnsplatsen. 12-15 min resväg funkar även om det kan vara lite tröttsamt ibland. Då finns ju alltid Kviberg på sgs.

edit: hittade det nu
http://www.vasttrafik.se/sv/Priser--kort/omradesladdningar/Chalmerskortet--/
Senast redigerad av Bolvag 2008-05-08 kl. 21:02.
Citera
2008-05-08, 20:57
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Tror till och med Västtrafik har ett speciellt 16-busskort för studenter som bara kostar några hundringar per termin.

Till för 16 bussen från chalmers till Lindholmen kostar 200kr per termin och den är guld!

Glömde o säga att bara chalmerister får köpa detta kort
Citera
2008-05-08, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwolf
Till för 16 bussen från chalmers till Lindholmen kostar 200kr per termin och den är guld!

Glömde o säga att bara chalmerister får köpa detta kort

Har läst om det innan men tänkte att det bara gäller mellan lindholmen-chalmers, fast gällde ju 16-bussen.
Citera
2008-05-08, 21:16
Medlem
Blackwolfs avatar
Japp. Dock så e chalmers -> lindholmen den längsta resan man gör med 16 bussen. Annars e det bara chalmers -> stan o.s.v. som gäller

Föressten!
FFB-Träff i slottsskogen, Göteborg 24 Maj 18.00. Be there. http://www.flashback.org/showthread.php?t=671120

Stulen från Big_Bites signatur
Citera
2008-05-08, 21:29
Moderator
Falukropps avatar
Hm, okej, kortet gäller alltså bara om man vill åka mellan campusen på Lindholmen och Johanneberg? Det kan nog vara värt att kolla det i alla fall, är rätt säker på att en polare som går på Chalmers använder det för att ta sig mellan hemmet och skolan. Och han bor utanför sträckan mellan de två campusen.

Ett litet logistikproblem med FB-träffen, hur är det tänkt att man ska lyckas hitta alla FB:are en underbar, solig dag i Slottsskogen? Jag har fan haft problem att hitta mina polare där ibland trots telefonkontakt när det är riktigt jävla packat
Citera
2008-05-08, 21:32
Bannlyst
Citat:
Hm, okej, kortet gäller alltså bara om man vill åka mellan campusen på Lindholmen och Johanneberg? Det kan nog vara värt att kolla det i alla fall, är rätt säker på att en polare som går på Chalmers använder det för att ta sig mellan hemmet och skolan. Och han bor utanför sträckan mellan de två campusen.

Ett litet logistikproblem med FB-träffen, hur är det tänkt att man ska lyckas hitta alla FB:are en underbar, solig dag i Slottsskogen? Jag har fan haft problem att hitta mina polare där ibland trots telefonkontakt när det är riktigt jävla packat

"Chalmerskortet är giltigt för resor dygnet runt på stombuss 16 (hela linjens ordinarie sträckning) och på färjan Älvsnabbare, under perioden 1 januari 2008 till 31 augusti 2008."

Nu börjar vi gå lite OT. Har någon provat att sätta in annons i tidningen för att leta lägenheter?
Senast redigerad av Bolvag 2008-05-08 kl. 21:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in