Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-08, 09:46
Medlem
Har en creative zen plus 2gb. Jag hade från början windows xp beast, det fungerade inte med detta så jag la in windows xp sp2 ist, det fungerar inte endå. Om jag kopplar in mp3n i morsans/farsans/polarens dator så fungerar det direkt, men ej i min dator!!
När jag sätter i kabeln så laddar mp3n iaf men dyker in upp som hdd under "den här datorn" eller i hantera diskar. Efter ett tag då datorn stått på så har jag fått upp nått meddelande i stil med att det är en unknown usb-device som inte kan installeras med windows drivrutiner.

Det ska väll inte behöva vara så att jag måste lägga in några drivrutiner från skiva eller så för att den ska fungera? för det har har jag aldrig behövt på någon annans dator!

Skulle bli hemskt glad om någon kunde hjälpa mig med detta!!

Mvh
Citera
2008-05-08, 10:06
Medlem
Norrloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiTheory
Har en creative zen plus 2gb. Jag hade från början windows xp beast, det fungerade inte med detta så jag la in windows xp sp2 ist, det fungerar inte endå. Om jag kopplar in mp3n i morsans/farsans/polarens dator så fungerar det direkt, men ej i min dator!!
När jag sätter i kabeln så laddar mp3n iaf men dyker in upp som hdd under "den här datorn" eller i hantera diskar. Efter ett tag då datorn stått på så har jag fått upp nått meddelande i stil med att det är en unknown usb-device som inte kan installeras med windows drivrutiner.

Det ska väll inte behöva vara så att jag måste lägga in några drivrutiner från skiva eller så för att den ska fungera? för det har har jag aldrig behövt på någon annans dator!

Skulle bli hemskt glad om någon kunde hjälpa mig med detta!!

Mvh

Har ingen erfarenhet av spelaren i fråga, men om det finns drivisar, så lägg på dom...
Det är ju möjligt att på de andra datorerna så har hämta drivrutiner automatiskt...
har du spelaren direkt i datorn eller via hubb?
Citera
2008-05-08, 10:34
Medlem
sparv3ns avatar
Kan vara så att du behöver reboota och sedan göra en defragmentering.

Eller leta fram drivisarna till spelarN.
Citera
2008-05-08, 10:35
Medlem
ap3s avatar
En lösning, hur löjligt det än låter, kan vara att plugga in kabeln i en usb-port bak på datorn istället för front-usb.
Citera
2008-05-08, 10:36
Medlem
C M Burnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
En lösning, hur löjligt det än låter, kan vara att plugga in kabeln i en usb-port bak på datorn istället för front-usb.

Nej är du galen? Så kan man ju inte alls göra
Citera
2008-05-08, 10:37
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Nej är du galen? Så kan man ju inte alls göra

Hörruduru de kan man visst!
Citera
2008-05-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrloader
Har ingen erfarenhet av spelaren i fråga, men om det finns drivisar, så lägg på dom...
Det är ju möjligt att på de andra datorerna så har hämta drivrutiner automatiskt...
har du spelaren direkt i datorn eller via hubb?

Det är med kabel till datorn.

Har provat den i bak med, hjälper ej!
Citera
2008-05-08, 10:45
Medlem
KeKeLimes avatar
Jo det kan mkt väl vara dina drivrutiner som saknas.
Inte alla fungerar med de som finns i windows från start.

Om du inte har en skiva, så gå in på tillverkarens hemsida och leta rätt på dem.

Var det den här? Zen Stone Plus 2gb?
http://se.europe.creative.com/support/downloads/download.asp?MainCategory=213&nRegionFK=&nCountryF K=&nLanguageFK=&sOSName=Windows+XP&region=3&Produc t_Name=ZEN+Stone+Plus+2GB&Product_ID=17247&modelnu mber=&driverlang=1053&OS=10&select=0&x=26&y=10
Citera
2008-05-08, 11:10
Medlem
Kan även vara fel på dina usb-portar. Jag har aldrig behövt installera något för att min mp3/kamera eller vad som helst med usb ska synas. Bara att plugga in och köra
Citera
2008-05-08, 11:21
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Hörruduru de kan man visst!

C M Burns har faktiskt rätt, det går inte.
Citera
2008-05-08, 11:22
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Kan även vara fel på dina usb-portar. Jag har aldrig behövt installera något för att min mp3/kamera eller vad som helst med usb ska synas. Bara att plugga in och köra
Låter troligt. Hade krångel med en av portarna på min laptop förr, där fick jag ett liknande problem (Enheten kan inte hittas blablabla), men stoppade jag i samma grej i det andra uttaget gick det bra.
Konstigt nog fungerade min externa brännare perfekt i det "trasiga" uttaget, medan min externa HDD eller min iPod fungerade alls...
Citera
2008-05-08, 11:23
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
C M Burns har faktiskt rätt, det går inte.

Ni har fel allihopa, jag har korrekt rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in