• 1
  • 2
2008-05-08, 09:46
Medlem
Har en creative zen plus 2gb. Jag hade frn brjan windows xp beast, det fungerade inte med detta s jag la in windows xp sp2 ist, det fungerar inte end. Om jag kopplar in mp3n i morsans/farsans/polarens dator s fungerar det direkt, men ej i min dator!!
Nr jag stter i kabeln s laddar mp3n iaf men dyker in upp som hdd under "den hr datorn" eller i hantera diskar. Efter ett tag d datorn sttt p s har jag ftt upp ntt meddelande i stil med att det r en unknown usb-device som inte kan installeras med windows drivrutiner.

Det ska vll inte behva vara s att jag mste lgga in ngra drivrutiner frn skiva eller s fr att den ska fungera? fr det har har jag aldrig behvt p ngon annans dator!

Skulle bli hemskt glad om ngon kunde hjlpa mig med detta!!

Mvh
Citera
2008-05-08, 10:06
Medlem
Norrloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiTheory
Har en creative zen plus 2gb. Jag hade frn brjan windows xp beast, det fungerade inte med detta s jag la in windows xp sp2 ist, det fungerar inte end. Om jag kopplar in mp3n i morsans/farsans/polarens dator s fungerar det direkt, men ej i min dator!!
Nr jag stter i kabeln s laddar mp3n iaf men dyker in upp som hdd under "den hr datorn" eller i hantera diskar. Efter ett tag d datorn sttt p s har jag ftt upp ntt meddelande i stil med att det r en unknown usb-device som inte kan installeras med windows drivrutiner.

Det ska vll inte behva vara s att jag mste lgga in ngra drivrutiner frn skiva eller s fr att den ska fungera? fr det har har jag aldrig behvt p ngon annans dator!

Skulle bli hemskt glad om ngon kunde hjlpa mig med detta!!

Mvh

Har ingen erfarenhet av spelaren i frga, men om det finns drivisar, s lgg p dom...
Det r ju mjligt att p de andra datorerna s har hmta drivrutiner automatiskt...
har du spelaren direkt i datorn eller via hubb?
Citera
2008-05-08, 10:34
Medlem
sparv3ns avatar
Kan vara s att du behver reboota och sedan gra en defragmentering.

Eller leta fram drivisarna till spelarN.
Citera
2008-05-08, 10:35
Medlem
ap3s avatar
En lsning, hur ljligt det n lter, kan vara att plugga in kabeln i en usb-port bak p datorn istllet fr front-usb.
Citera
2008-05-08, 10:36
Medlem
C M Burnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
En lsning, hur ljligt det n lter, kan vara att plugga in kabeln i en usb-port bak p datorn istllet fr front-usb.

Nej r du galen? S kan man ju inte alls gra
Citera
2008-05-08, 10:37
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Nej r du galen? S kan man ju inte alls gra

Hrruduru de kan man visst!
Citera
2008-05-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrloader
Har ingen erfarenhet av spelaren i frga, men om det finns drivisar, s lgg p dom...
Det r ju mjligt att p de andra datorerna s har hmta drivrutiner automatiskt...
har du spelaren direkt i datorn eller via hubb?

Det r med kabel till datorn.

Har provat den i bak med, hjlper ej!
Citera
2008-05-08, 10:45
Medlem
KeKeLimes avatar
Jo det kan mkt vl vara dina drivrutiner som saknas.
Inte alla fungerar med de som finns i windows frn start.

Om du inte har en skiva, s g in p tillverkarens hemsida och leta rtt p dem.

Var det den hr? Zen Stone Plus 2gb?
http://se.europe.creative.com/suppor...ct=0&x=26&y=10
Citera
2008-05-08, 11:10
Medlem
Kan ven vara fel p dina usb-portar. Jag har aldrig behvt installera ngot fr att min mp3/kamera eller vad som helst med usb ska synas. Bara att plugga in och kra
Citera
2008-05-08, 11:21
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Hrruduru de kan man visst!

C M Burns har faktiskt rtt, det gr inte.
Citera
2008-05-08, 11:22
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Kan ven vara fel p dina usb-portar. Jag har aldrig behvt installera ngot fr att min mp3/kamera eller vad som helst med usb ska synas. Bara att plugga in och kra
Lter troligt. Hade krngel med en av portarna p min laptop frr, dr fick jag ett liknande problem (Enheten kan inte hittas blablabla), men stoppade jag i samma grej i det andra uttaget gick det bra.
Konstigt nog fungerade min externa brnnare perfekt i det "trasiga" uttaget, medan min externa HDD eller min iPod fungerade alls...
Citera
2008-05-08, 11:23
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
C M Burns har faktiskt rtt, det gr inte.

Ni har fel allihopa, jag har korrekt rtt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in