2008-05-07, 23:07
Medlem
Hej!

Är i desperat behov av färdigskrivna tal. Har på grund av en mängd tentor placerade under samma vecka inte haft tid att skriva ihop talen som ja ska hålla för att få mitt Retorik A slutbetyg. Det jag är behov är;
Ett festtal ca 2min
Ett argumentationstal ca 3min
Ett informationstal ca 4min

Om någon snäll själ har något gammalt tal liggandes på hårddisken skulle jag vara hjärtligt tacksam om ni kunde bara lägga upp det!
Vad talen handlar om spelar ingen roll. Kvaliteten behöver inte heller vara den bästa.

Posta upp allt ni tror som kan hjälpa mig !

Tack på förhand / En stressad själ.
2008-05-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandno1
Hej!

Är i desperat behov av färdigskrivna tal. Har på grund av en mängd tentor placerade under samma vecka inte haft tid att skriva ihop talen som ja ska hålla för att få mitt Retorik A slutbetyg. Det jag är behov är;
Ett festtal ca 2min

Om någon snäll själ har något gammalt tal liggandes på hårddisken skulle jag vara hjärtligt tacksam om ni kunde bara lägga upp det!
Vad talen handlar om spelar ingen roll. Kvaliteten behöver inte heller vara den bästa.

Amen skojar du?
Festtal - det tar max 10 min att skriva 250 ord (ca: 2 min tal)
Argumentation, ta något du brinner för. Skriv stödord på ett papper och lägg framför dig när du talar. Alla argument bör stå på stödordslappen
Informationstal, ta vad fan som helst bara du har mkt fakta. Skriv stödord på ett papper, här krävs inget annat. Bara råfakta.
2008-05-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandno1
Hej!

Ett festtal ca 2min

Men vad fasen, googla och så kryddar du utav bara helvete med citat och underfundigheter så blir du godkänd.
2008-05-08, 23:26
Medlem
Reardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denethor
Amen skojar du?
Festtal - det tar max 10 min att skriva 250 ord (ca: 2 min tal)
Argumentation, ta något du brinner för. Skriv stödord på ett papper och lägg framför dig när du talar. Alla argument bör stå på stödordslappen
Informationstal, ta vad fan som helst bara du har mkt fakta. Skriv stödord på ett papper, här krävs inget annat. Bara råfakta.
Gör precis som Denethor säger så slipper du fråga här, detta är inte läxhjälp.
2008-05-09, 09:15
Medlem
Kuggarns avatar
Ta och gör dina läxor själv istället! I A&S diskuteras inte individuella skoluppgifter vilket du vetat om du läst riktlinjerna. Låser. /mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in