2008-05-07, 21:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Trelleborg gjorde 2 självmål idag. Många, men säkert inte flest.

I vilken fotbollsmatch i världen har flest antal självmål gjorts? Och hur många?
Naturligtvis en match på en någorlunda nivå.
Citera
2008-05-07, 21:15
Medlem
zzwampens avatar
Jag tror något asiatisk lag (typ Thailand eller något sånt) gjorde massa självmål i en match i en cup för att komma efter något annat lag så att de skulle slippa storfavoriten Vietnam i kvartsfinalen.
Citera
2008-05-07, 21:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Jag tror något asiatisk lag (typ Thailand eller något sånt) gjorde massa självmål i en match i en cup för att komma efter något annat lag så att de skulle slippa storfavoriten Vietnam i kvartsfinalen.

Ha. Undrar om det handlade om målskillnad då, eller om dom först hade gjort en massa mål framåt och sedan ändrat sig...

Intressant, men oavsiktliga självmål är roligare.
Citera
2008-05-07, 21:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Svar: 149 st!

Madagaskarklubben Stade Olympique l’Emryne kan mycket väl ha rekordet. Tydligen gjorde dom 149 stycken i en match, fast även här var dom avsiktliga (kanske tur), och gjordes som en protest.

Länk:
http://footballtrivia.wordpress.com/2005/10/14/most-own-goals/
Citera
2008-05-07, 22:42
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Madagaskarklubben Stade Olympique l’Emryne kan mycket väl ha rekordet. Tydligen gjorde dom 149 stycken i en match, fast även här var dom avsiktliga (kanske tur), och gjordes som en protest.

Länk:
http://footballtrivia.wordpress.com/2005/10/14/most-own-goals/

Underbart! Det hade jag velat se! Undrar vad andra laget gjorde. Dom hinner ju inte över mittlinjen förrän självmålslaget är på väg mot sitt eget mål i full fart, gång efter gång.
Citera
2008-05-07, 22:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Var det inte bara ett självmål och i slutet på matchen, där dom anföll eget mål.
Och där anfallarna blev försvarare, blide många straff efter den matchen.

Och dom som gjorde självmålet förlorade semin ändå
Citera
2008-05-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Var det inte bara ett självmål och i slutet på matchen, där dom anföll eget mål.
Och där anfallarna blev försvarare, blide många straff efter den matchen.

Och dom som gjorde självmålet förlorade semin ändå

Jo så var det, det andra lagets anfallare blev helt plötsligt mittbackar, klippet finns på YouTube någonstans men jag kan inte hitta det
Citera
2008-05-07, 23:17
Medlem
klybans avatar
Har för mig att token som gjorde självmål sprang som en galning och var glad över sitt självmål.
Tror just han aldrig mer fick spela fotboll som straff(inte 100% men för mig det)

Tillägg:
Första självmålet IFE fick var kanske inte så mycket att säga om allt gick snabbt och en hård frispark.
Och kanske inte så himla lätt att hålla den rätt.

Andra självmålet dock var inte så lite klantigt, vad tänkte han göra?
Passa tillbaka till målvakten och sen ändra han sig, med resultat att det blide pannkaka.

Edit:
Hittade den det var en match mellan Thailand vs. Indonesien i Tiger Cup -98.
Men videon är så rörig så man fattar inte vad som händer vid första glansen, ingen är ju direkt glad vid något mål.
http://www.youtube.com/watch?v=zokUPp_nj_c&feature=related
Senast redigerad av klyban 2008-05-07 kl. 23:36.
Citera
2008-05-08, 00:08
Medlem
funerals avatar
Det hårdaste självmålet måste ju vara en domare i engelska(?) seriesystemet som tyckte så synd om det ena laget när dom låg under med 18-0 och således panga in bollen i det ledandets lagets mål
Citera
2008-05-08, 22:25
Medlem
Brullas avatar
En i mitt lag gjorde alla mål när vi vann en match med 2-1. Först ett självmål, sen två vanliga. Och det var ungefär det enda som hände i matchen.
Citera
2008-05-08, 22:29
Medlem
Masingas avatar
Lite OT men Scott Sinclair va den första jag tänkte på när jag hörde självmål tror killen gjorde det i 3 raka matcher....
Citera
2008-05-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har för mig att token som gjorde självmål sprang som en galning och var glad över sitt självmål.
Tror just han aldrig mer fick spela fotboll som straff(inte 100% men för mig det)

Tillägg:
Första självmålet IFE fick var kanske inte så mycket att säga om allt gick snabbt och en hård frispark.
Och kanske inte så himla lätt att hålla den rätt.

Andra självmålet dock var inte så lite klantigt, vad tänkte han göra?
Passa tillbaka till målvakten och sen ändra han sig, med resultat att det blide pannkaka.

Edit:
Hittade den det var en match mellan Thailand vs. Indonesien i Tiger Cup -98.
Men videon är så rörig så man fattar inte vad som händer vid första glansen, ingen är ju direkt glad vid något mål.
http://www.youtube.com/watch?v=zokUPp_nj_c&feature=related

Jävligt wierd..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här