2008-05-07, 19:30
Bannlyst
Träffade en tjej idag och när vi plötsligt sitter så gör hon något med halsen och yppar fram ett ljud . Typ som när en groda får fram ljud genom halsen.

Detta hände under uppreppande gånger, typ med 30 sekunders mellanrum, till slut orkade jag inte mer, och härmade henne, så att hon skämdes som fan. Nu när jag tänker på henne, tänker jag bara på att hon är en idiot. Hon är även blyg och tyst.

När jag var liten kände jag en autistisk person, som hade exakt samma problem. Och autister är väl lite tysta dessutom som hon. Kan detta fenomen vara relaterat till folk med autism, eller vad är det för något? Möjligtvis bara ett tix? Vad beror detta tix på då må tro(vilka bakomliggande psykologiska faktorer)?
Citera
2008-05-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivu
Träffade en tjej idag och när vi plötsligt sitter så gör hon något med halsen och yppar fram ett ljud . Typ som när en groda får fram ljud genom halsen.

Detta hände under uppreppande gånger, typ med 30 sekunders mellanrum, till slut orkade jag inte mer, och härmade henne, så att hon skämdes som fan. Nu när jag tänker på henne, tänker jag bara på att hon är en idiot. Hon är även blyg och tyst.

När jag var liten kände jag en autistisk person, som hade exakt samma problem. Och autister är väl lite tysta dessutom som hon. Kan detta fenomen vara relaterat till folk med autism, eller vad är det för något? Möjligtvis bara ett tix? Vad beror detta tix på då må tro(vilka bakomliggande psykologiska faktorer)?

tror knappast att det har med autism att göra då tysthet eller tics kan bero på massvis av anledningar. trevlig kille du verkar vara förresten
Citera
2008-05-07, 19:41
Bannlyst
Melancholic: Hon skämdes och började garva, vilket jag kanske borde sagt. Syftet var att lätta upp stämingen lite, då hon säkerligen visste att jag hörde det där ljudet eftersom jag inte är döv.
Citera
2008-05-07, 19:46
Medlem
Citat:

lol ... vad mer kan man säga!
Citera
2008-05-07, 19:56
Medlem
Citat:
Melancholic: Hon skämdes och började garva, vilket jag kanske borde sagt. Syftet var att lätta upp stämingen lite, då hon säkerligen visste att jag hörde det där ljudet eftersom jag inte är döv.

varför frågade du inte henne varför hon gjorde dom här ljuden? du verkar ju tillräckligt oblyg för att härma henne, hur svart hade det varit att fråga "varför låter du så?" hon hade säkert mer än gärna svarat!
Citera
2008-05-07, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melancholic
tror knappast att det har med autism att göra då tysthet eller tics kan bero på massvis av anledningar. trevlig kille du verkar vara förresten
Håller med dig han verkar vara väldigt mogen.
Citera
2008-05-07, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melancholic
varför frågade du inte henne varför hon gjorde dom här ljuden? du verkar ju tillräckligt oblyg för att härma henne, hur svart hade det varit att fråga "varför låter du så?" hon hade säkert mer än gärna svarat!

Jo jag frågade henne sen efteråt, men hon vart generad/skratta och sa att hon inte visste. Förövrigt lite andra grejer samma dag:

Hon bor i denna stad,(första gången jag var där), och vi skulle till en viss byggnad som hon varit på många gånger. Istället gick vi förbi byggnaden, och fortsatte neråt, och sen kom hon på att hon gått förbi, varpå jag sa att hon var väldigt förvirrad.
Senast redigerad av nivu 2008-05-07 kl. 20:09.
Citera
2008-05-07, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lewison
Håller med dig han verkar vara väldigt mogen.

För det första så lättade det upp stämmingen( det vart skönare stämning sen efteråt) och för det andra var det väldigt irriterande att höra detta ljud och låtsats som att jag inte hörde det.
Senast redigerad av nivu 2008-05-07 kl. 20:14.
Citera
2008-05-07, 20:15
Medlem
NewDeers avatar
Det jag undrar är varför du skapar den här tråden?

Om du undrar över varför hon låter konstigt borde väl medicin
och hälsa-forumet vara bättre? Eller är du intresserad av henne?
Isf kanske skratta åt henne inte var den bästa idéen...
Citera
2008-05-07, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det jag undrar är varför du skapar den här tråden?

Om du undrar över varför hon låter konstigt borde väl medicin
och hälsa-forumet vara bättre? Eller är du intresserad av henne?
Isf kanske skratta åt henne inte var den bästa idéen...

Ja jag var intresserad av henne, bara sett henne på långt håll förut och tyckte hon var söt, och därför jag är lite irriterad över att hon inte infriade förväntningarna. För det första kan jag inte tänka mig att vara med någon som har autism(hon hade personlighetsdrag åt det hållet), och inte heller någon som är över 25 som är totalt förvirrad och spottar ur sig knäppa ljud, väldigt osexigt...Känner mig lite besviken.

Nu låter man väl kanske lite väl ytlig och oförstående för andras problem. Men attraktion är ju något du knappast kan bestämma över.
Senast redigerad av nivu 2008-05-07 kl. 20:29.
Citera
2008-05-07, 20:30
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ja jag var intresserad av henne, bara sett henne på långt håll förut och tyckte hon var söt, och därför jag är lite irriterad över att hon inte infriade förväntningarna. För det första kan jag inte tänka mig att vara med någon som har autism(hon hade personlighetsdrag åt det hållet), och inte heller någon som är över 25 som är totalt förvirrad och spottar ur sig knäppa ljud, väldigt osexigt...Känner mig lite besviken.

Ja, ibland är fantasier bättre än verkligheten

Var lite småkär i en kille i min skola, han såg bra ut och verkade både
schysst och smart. Tog mod till mig och frågade om vi skulle träffas.
Ojojoj, efter tio minuter ville jag bara fly därifrån... han var urtråkig,
dryg och hade noll humor. Han var inte autistisk dock Nä men, skämt
åsido - kan det inte bara varit så att hon var nervös?
Citera
2008-05-07, 20:32
Medlem
Citat:
.Känner mig lite besviken.
Och det gjorde det ok för dig att göra ner henne totalt? Wow vilka rättigheter du har. Vad trevligt också för dina medmänniskor. Grattis!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in