2008-05-07, 22:28
Medlem
desreichesmachts avatar
http://www.smu.ca/newsreleases/2006/images/NewImage.JPG

You're gonna get AIDS
Citera
2008-05-07, 22:37
Medlem
OneUps avatar
Själva yrket i sig är väl fan inte fjolligt?
Det är ett serviceyrke som liknar t ex guide eller reseledare. Är det också fjolligt?
Att det däremot är många homosexuella inom yrket må vara hänt.
Skulle inte ha ngt emot det själv, tänk bara på alla fräscha kvinnliga flygvärdinnor
Citera
2008-05-07, 22:55
Medlem
jumpcuts avatar
Min polare drar in 25-28k i månaden och har bott i Thailand två tredjedelar av tiden sedan nyår. Som straight i ett kvinnodominerande yrke där de flesta män är homo? Han har nog tillgång till mer kvalitetsmutta än en genomsnittlig gynekolog...
Citera
2008-05-07, 23:00
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Min polare drar in 25-28k i månaden och har bott i Thailand två tredjedelar av tiden sedan nyår. Som straight i ett kvinnodominerande yrke där de flesta män är homo? Han har nog tillgång till mer kvalitetsmutta än en genomsnittlig gynekolog...
Nu ska jag inte vara alltför osmaklig, folk har ju en tendens att äta till fb. Men en genomsnittlig gynekolog får hon se bra mycket andra former av mutta än just kvalitets. First in mind är ju den klassiska textraden "frasmus, frasmus, ja det är en frasmus" av likaså klassiska 250kg Kärlek...
Citera
2008-05-07, 23:10
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Nu ska jag inte vara alltför osmaklig, folk har ju en tendens att äta till fb. Men en genomsnittlig gynekolog får hon se bra mycket andra former av mutta än just kvalitets. First in mind är ju den klassiska textraden "frasmus, frasmus, ja det är en frasmus" av likaså klassiska 250kg Kärlek...

Ja, precis. Därav tillägget "kvalitets" framför mutta
Citera
2008-05-08, 09:42
Medlem
Så här är dets avatar
Vad har de för utbildning? Lönen verkar ju inte vara helt kass om man kan bo gratis i Dubai, dessutom flyger man billigt och har en del andra förmåner när bögarna tar bort konkurrensen
Citera
2008-05-08, 10:04
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Vad har de för utbildning? Lönen verkar ju inte vara helt kass om man kan bo gratis i Dubai, dessutom flyger man billigt och har en del andra förmåner när bögarna tar bort konkurrensen

Jag har hört olika bud, men det verkar som att genomgående hos de större företagen handlar om en månad +/- en vecka. Men det är tydligen en hel del plugg. "Kaffe, te, juice?"-delen avklaras uppenbarligen på en pisskvart, sen är det terminologi, hantering av jobbiga resenärer och så vidare resten av tiden. Mer än så vet jag inte... Men det finns ju en dokumentärserie som heter "Flight attentand school" som du kanske kan ladda ner om du känner för det?

En bekant på SAS kan tydligen med bara en månads varsel byta stad om han vill flytta. Vet inte hur det funkar, men det handlar väl om att så många vill flytta att de i princip kan flytta fritt mellan SAS större destinationer...
Citera
2008-05-08, 10:22
Medlem
Stewie_griffins avatar
Är väl inte det manligaste yrket som finns. Men det finns ju bra mycket fjolligare, frisör t.ex.

I min stad är butikscfen till Kicks en man
Citera
2008-05-08, 10:35
Medlem
mkggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Okej det verkar vara ett faktum. Men hur har det blivit såhär, vad kan det vara i yrket som drar till sig så många homosexuella?
Jag har lite kontakter i resebyråvärlden, och förutom är det är att kvinnoyrke så är det en oproportioneligt stor andel bögar bland de män som jobbar i branschen. Så det verkar gälla både resebyråfolk och kabinpersonal.. Men jag undrar också hur det blev så här.
Citera
2008-05-08, 10:40
Medlem
Visst är det många bögar men från vad jag hört är de få straighta flygvärdarna ett hett villebråd bland den kvinnliga personalen.
Citera
2008-05-08, 11:24
Medlem
Samma på järnvägen

Inom järnvägen är det också så att tågvärdsjobbet lockar många homosexuella. En polare som är lokförare berättar att kännetecknande för de som är homos är att de vill aldrig avancera från tågvärdsjobbet, de vill endast stå i bistron/restaurangvagnen. De vill inte vidareutbilda sig till tågmästare (tågmästare= konduktör/tågvärd med högre utbildning såsom växling av vagnar, bromsprovare, tekniskt kunnig om tåget och vagnarna) Det är ganska logiskt, homosarna vill endast svassa runt och servera, inte smutsa ned sig med nåt koppel eller bromsblock.
Citera
2008-05-08, 13:13
Bannlyst
Jag vill ha sex med en manlig flygvärd på planet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här