2008-05-06, 22:43
Bannlyst
Jag stör mig så otroligt på "feminina killar". Dessa är i vissa fall homosexuella, och ibland helt vanliga män som enligt mig trampat jävligt snett på mode fronten. Men denna tråd ska naturligtvis inte handla om mina fördomar mot homosexuella, för det vore ju helt emot våra hjärntvättade samhällens nya syn på homosexualitet.

Så vad menar jag med feminina killar? Jo! då menar jag män som klär sig i kläder som för mig framstår som feminina. Ett mycket bra exempel är "tajta Sheap Monday" jeans som är allt för vanliga nu för tiden. Kläder som sitter tajt.

Och min fråga är då följande: Hur tänker ni killar som klär er på detta sätt? Vad tycker ni andra om stilen?
Citera
2008-05-06, 22:55
Medlem
VitNegers avatar
*cheap monday.

Har du inget bättre för dig än att lipa över att folk inte klär sig på ett sätt som passar dig?
Senast redigerad av VitNeger 2008-05-06 kl. 23:18.
Citera
2008-05-06, 23:18
Medlem
Ser inte det femina med tighta jeans. Kanske för ett par år sedan men nu går ju _alla_ runt med det så.
Citera
2008-05-06, 23:30
Medlem
Reardens avatar
hur är det femenint med tajta jeans, byxor överlag är ju ett väldigt maskulit plagg. Vad du pratar om måste vara extremt kortsiktigt sett av dig, tittar man på den lite större bilden så är det ju nämligen precis tvärtom, kvinnor tar över mer och mer av männens garderob. (kvinnor i byxor öht är ett bra exempel..)
Citera
2008-05-06, 23:36
Moderator
Falukropps avatar
Hur de tänker? Det är väl med dem som med de flesta andra. De klär sig på ett sätt som de uppfattar som snyggt, och hoppas att de personer de vill imponera på för att ultimat få doppa snöret i ska hålla med dem i den frågan.
Citera
2008-05-06, 23:44
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag brukar ha ganska tighta jeans, är jag feminin? Jag tänker som så att det är snyggare med tighta jeans än baggybrallor.
Citera
2008-05-07, 00:27
Medlem
Apspektakels avatar
Ja usch fy för tighta byxor, dressman skare va!
Citera
2008-05-07, 00:59
Medlem
-ghostwriter-s avatar
Personligen föredrar jag lite tightare kläder (inte smecktighta!) eftersom jag är mycket smal. Kläder vars passform inte är lite slimmad sitter helt enkelt illa på mig, och väldigt många andra. Det finns inget fulare än en tanig kille som går runt i fladdrande jeans och ett tält till skjorta.
Citera
2008-05-07, 01:10
Medlem
OrDieTryings avatar
Man blir inte så lite trött på den här diskussionen om huruvida det manliga modet blir mer och mer feminint. Det handlar väl snarare om medvetenhet och det faktum att fler och fler män bli intresserade av mode, något som tidigare var förhållandevis sällsynt hos herrar som inte tillhörde överklassen. Detta innebär att man inte slänger på sig vad som helst utan helt enkelt har förmågan att klä sig på ett sätt som passar en. Känner man sig bekväm och snygg i tighta jeans skall man självklart ha det, jag förstår inte problemet.

Bög.
Citera
2008-05-07, 10:38
Medlem
Klär mig väldigt ofta i tighta byxor från Cheap Monday, blivit en vardaglig vana. Dock även baggy byxor ibland. Finner inga problem med dom så länge dom inte är alldeles för tighta.
Citera
2008-05-07, 10:50
Medlem
Man ser ut som en clown om man har riktigt tighta byxor och stora fötter. Blir lixom fel på propotionerna. Tycker rakt skurna byxor är snyggast, varken baggy eller tight.

Sen måste det vara jävligt varmt och svettigt med tighta byxor, speciellt jeans? man får ingen ventilation.
Citera
2008-05-07, 11:01
Bannlyst
Varför tänka så ensidigt och bara i termer av manligt och kvinnligt när det kommer till kläder? Kvinnor bär byxor idag också, det skulle vara otänkbart för något århundrade sen.

Tycker slimmade byxor och cheap mondays kan vara fint på killar (så länge inte benen ser ut som uppstoppade korvar och man ser hela paketet. )
Senast redigerad av frivol 2008-05-07 kl. 11:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in