2008-05-06, 20:29
Bannlyst
Hej

Är mitt under mitt försök med att sluta med diazepam, allt började började med alprazolam. Har nu stött på lite problem Får mina diazepam i tabletter i 10mg och dom inte delbara på mitten. Det blir svårt när man en vecka ska ta just 6 mg tex. Någon som har en bra ide hur att dela upp denna i 10 st 1 mg högar eller typ 4 st kvartar?
Citera
2008-05-06, 20:30
Medlem
werss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajde123
Hej

Är mitt under mitt försök med att sluta med diazepam, allt började började med alprazolam. Har nu stött på lite problem Får mina diazepam i tabletter i 10mg och dom inte delbara på mitten. Det blir svårt när man en vecka ska ta just 6 mg tex. Någon som har en bra ide hur att dela upp denna i 10 st 1 mg högar eller typ 4 st kvartar?

Har du nertrappning till 6mg om dagen så är det inte mycket till nertrappning att tala om.. Go Cold turkey.
Citera
2008-05-06, 20:34
Medlem
Foams avatar
Citat:
Hej

Krossa tabletten och väg pulvret. Om du delar pulvrets vikt med 10, ser du hur många mg pulver som innehåller 1mg diazepam.

[EDIT] Detta förutsätter att du har en mg-våg.
Senast redigerad av Foam 2008-05-06 kl. 20:43.
Citera
2008-05-06, 20:39
Medlem
SinCitys avatar
Tablettdelare från Apoteket kanske funkar? Om du vill vara riktigt nogrann så investerar du i en pocket scale(en fickvåg) med ett gäng decimaler, de finns att få tag på rätt billigt om man letar på rätt ställe och inte köper på typ Teknikbutiken eller liknande. Dock borde det inte vara några problem för dig att få ut Stesolid på 2mg om du nu får dem av läkare, kör du självmedicinering så får du nog köra på alternativ ett eller två. Fast behöver du verkligen trappa ner till 6mg? Varför inte 5mg? Och sen 0mg?
Citera
2008-05-06, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Tablettdelare från Apoteket kanske funkar? Om du vill vara riktigt nogrann så investerar du i en pocket scale(en fickvåg) med ett gäng decimaler, de finns att få tag på rätt billigt om man letar på rätt ställe och inte köper på typ Teknikbutiken eller liknande. Dock borde det inte vara några problem för dig att få ut Stesolid på 2mg om du nu får dem av läkare, kör du självmedicinering så får du nog köra på alternativ ett eller två. Fast behöver du verkligen trappa ner till 6mg? Varför inte 5mg? Och sen 0mg?

självmedicinering... Häng inte upp er på 6 mg. Har försökt cold turkey med det slutar bara med att jag inte kan sova mer än 1-2h per natt och mår som en zombie på dagrana och det går inte om jag ska orka jobba. Har gått från 20 mg morgon/kväll, minus 1 mg/vecka och är nu på 4 mg morgon/kväll.
Citera
2008-05-06, 20:57
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
självmedicinering... Häng inte upp er på 6 mg. Har försökt cold turkey med det slutar bara med att jag inte kan sova mer än 1-2h per natt och mår som en zombie på dagrana och det går inte om jag ska orka jobba. Har gått från 20 mg morgon/kväll, minus 1 mg/vecka och är nu på 4 mg morgon/kväll.

Kör på en våg då, det verkar vara det bästa alternativet. Eller så krossar du, gör 10st linor, det bör bli skapligt jämnt resultat...

*EDIT* Du fick ett PM som kanske kan vara nyttigt...
Senast redigerad av SinCity 2008-05-06 kl. 21:13.
Citera
2008-05-08, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Kör på en våg då, det verkar vara det bästa alternativet. Eller så krossar du, gör 10st linor, det bör bli skapligt jämnt resultat...

*EDIT* Du fick ett PM som kanske kan vara nyttigt...

Tack för hjälpen. FYI jag försökte skicka ett PM men fick svaret 'SinCity has exceeded their stored private messages quota and can not accept further messages until they clear some space'
Citera
2008-05-08, 10:42
Medlem
dela med vass kniv och jämnt tryck över kniven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in