2008-05-06, 18:43
Medlem
tomten_på_loftes avatar
När jag bootar datorn med xp-skivan så står det setup is inspecting your computer´s hardware configuration... På första datorn gick allt bra, men på denna datorn så verkar det fastna såhär, har stått så i ungefär 30min nu. hur ska jag göra? Det är XP Pro. Tänkte om man kunde hoppa förbi eller starta upp det på något annat sätt, har redan startat om flera gånger, fastnar alltid där....
Tack på hörhand!
Citera
2008-05-06, 19:36
Medlem
kimdah2002s avatar
Är det en original OEM XP skiva du fick med datorn så kanske den bara funkar med hårdvaran den är avsedd för...
Citera
2008-05-06, 20:05
Medlem
tomten_på_loftes avatar
kan det verkligen va så? Är det verkligen så avanserat? trodde det inte spela någon roll vilken skiva man ha, trodde alla skivor va samma utom de senaste och de äldsta förståss.
Citera
2008-05-07, 00:11
Medlem
Skulle kunna vara något fel på någon hårdvara. Vilken version av XP är det (vilket service-pack?)

Tror inte alls på teorin att det har med OEM och annan hårdvara att göra (Hur ska skivan kunna veta vilken hårdvara det ska installeras på? De skulle ju vara tvugna att göra nya skivor för varje ny modell av dator de släppte!). Det får du inte problem med förrän os:et ska aktiveras isf.
Citera
2008-05-07, 00:18
Medlem
Hejsan1s avatar
Inte helt enkelt CD/DVD-läsaren som är problemet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in