2008-05-06, 13:59
Medlem
Octavianuss avatar
Jag vill ha en bra spelare som spelar upp alla format. VLC spelar ju upp det mesta, men e heltkasst, då varge gång man ska sappa i sina filmsekvenser man tankat ner, så tar det kanske fem sekunder innan bilden blir bra osv, asjobbigt. AVI filer funkar ju för det mesta klockrent i quicktime, men där kan det bli samma problem också, ifall filen inte har så hög kvalle, men problemet är ju att de flesta är wmv och annat dylikt.
Så har ni tips på en BRA spelare, som gör mitt filmtittande med mkt zappande till en behaglig upplevelse?
Citera
2008-05-06, 14:20
Medlem
A85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavianus
Jag vill ha en bra spelare som spelar upp alla format. VLC spelar ju upp det mesta, men e heltkasst, då varge gång man ska sappa i sina filmsekvenser man tankat ner, så tar det kanske fem sekunder innan bilden blir bra osv, asjobbigt. AVI filer funkar ju för det mesta klockrent i quicktime, men där kan det bli samma problem också, ifall filen inte har så hög kvalle, men problemet är ju att de flesta är wmv och annat dylikt.
Så har ni tips på en BRA spelare, som gör mitt filmtittande med mkt zappande till en behaglig upplevelse?

Själv föredrar jag just då QT och använder perian och Flip4mac. Tycker det fukar allra bäst och kan spela allt. Vet inte om det finns något bättre alternativ.

Innan jag upptäckte perian så använde jag ett program som hette Chroma. Minns att det funkade bra. Du kan ju prova om det faller dig bättre i smaken iaf

"Chroma is a movie player for Mac optimized for playing feature movies.
It plays DVD, QuickTime, DivX™ AVI's, XviD, Matroska and Windows Media files."

http://chromaplayer.com/
Senast redigerad av A85 2008-05-06 kl. 14:23.
Citera
2008-05-06, 14:25
Medlem
systems avatar
Som ovanstående säger. QuickTime (gärna Pro) + Flip4mac + Perian = sällan eller aldrig några som helst problem.
Citera
2008-05-06, 15:06
Medlem
tossefars avatar
Jag använder Mplayer till allt. Fungerar perfekt. Finns grafiska frontends om så önskas.
Citera
2008-05-06, 15:33
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Som ovanstående säger. QuickTime (gärna Pro) + Flip4mac + Perian = sällan eller aldrig några som helst problem.

Jag håller med i ovanstående. Även helt obskyra filer som är supergamla.
Citera
2008-07-30, 19:15
Medlem
poof ball hats avatar
VLC säger allt
Citera
2008-07-30, 20:01
Medlem
Menas avatar
Har också haft problem med VLC så kör QT nu med funkar bra.
Citera
2008-07-30, 20:04
Medlem
jomenvisst84s avatar
Nackdelen med QT är att den suger på att spela material som ligger på en nätverksshare. I alla fall videofiler på sambashares.
Citera
2008-07-31, 10:42
Medlem
Samt att Perian försämrar uppspelningen av HD-material, då Perian bara kan använda en kärna på processorn.
Citera
2008-07-31, 10:53
Medlem
extremesantas avatar
Varför inte testa PLEX (osxbmc) ?
Citera
2008-07-31, 12:33
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Samt att Perian försämrar uppspelningen av HD-material, då Perian bara kan använda en kärna på processorn.

Många grafik kort har hårdvarustöd för HD så man slipper använda processorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in