Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
fick idag ett "listigt" svar från Samsung support. Jodå, garantin startar om på den specifika komponenten efter en garantireparation. MEN det är upp till mig som kund att BEVISA att
"det är just den delen på mainboard som gått sönder på samma sätt".
Härligt citat eller hur? När den var inne på service första gången så
kunde inte ens verkstaden lokalisera felet utan sa helt sonika att "vi byter mainboard och ser vad som händer". Nu kräver supporten att jag ska kunna göra en avsevärt skarpare analys än vad verkstaden klarade, och dessutom kunna härleda felet tillbaka till ett okänt fel i mainboard. Jotack, tror nog att jag är färdig som kund hos Samsung (fast andra är kanske inte ett jota bättre...)

Suck ! Jag lider med dig ! Det är ju inte helt lätt att bråka med stora företag alltid. Men jag kan ju säga så här:
Komponenter på ett kretskort går inte sönder av sig själva !
Den vanligaste orsaken till att en komponent går sönder, är att den är underdimensionerad eller felkonstruerad...(=ursprungligt fel)
Så enligt mig så borde man kunna få igenom de allra flesta reperationer inom 3 år som rena reklamationer... Inga problem alls !
Hade det däremot varit en knapp på en fjärrkontroll som strulat, då hade verkstaden kunnat sagt att det har varit ditt tryckande som slitit ut knappen i förtid. Och då är det ju bara att köpa en ny fjärris typ...
Mvh...
Jag reparerar dagligen apparater som innehåller både elektronik och en hel del "finmekanik", och det är i princip aldrig elektroniken som har gått sönder !