Citat:
Ursprungligen postat av ilng
Har du läst och tagit CSN nu ivår så får du pengar för i sommar utan studieprövning. Och detta innebär att du utökar de antal poäng du måste klara för att få förnyat förtroende hos CSN till hösten.
Om du nu måste ta fullt CSN så är nog det bästa att se till att ta dina poäng som du måste ta.
Möjligt att man skulle kunna ansöka om pengar för sommar + höst, men då gäller det ju att du klarar dina poäng i höst för att få mer pengar till vårterminen.
Hur man än vänder på det är det bäst att se till att klara sina poäng.
Aha, så det är så det fungerar... Jo, men jag ska inte läsa på högskola till hösten i vilket fall. Ska främst läsa upp matte B och C för att kunna gå över till mer naturvetenskapliga ämnen är det tänkt... Men studielånet/stödet för gymnasiala studier och högskolestudier räknas väl inte som samma om jag har förstått csn rätt?
Men säg att jag i värsta fall skulle behöva göra en omtenta på sommarkursen en bit in i september, kan jag då inte få stöd & lån för komvux undertiden, måste csn se att jag klarat kursen först..? (Jag ska alltså läsa heltid på komvux)