2008-05-06, 17:31
Medlem
Xstars avatar
Ah, sorry, läste inte hela tråden. Begär lite i överkant då, kanske 120kr/h.
Funkar det så funkar det!
Citera
2008-05-06, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Ah, sorry, läste inte hela tråden. Begär lite i överkant då, kanske 120kr/h.
Funkar det så funkar det!
Finns ju risk att de anser henne vara orealistisk i ett sådant fall iofs.
Citera
2008-05-06, 20:56
Medlem
Nothing Specials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Cubus ingår i Dressmansfären och är ungefär samma sak fast för kvinnor. Det är nog bara att gå på kollektivavtalsnivå.
Mja, Cubus säljer herrkläder också.

ont: Bästa är väl om hon säger typ "Jag snackade med en kompis som jobbar på h&m sen en månad tillbaka, och hon hade liksom jag inte mycket till arb.livserf. Hon får 115 kr/h,...." nåt i den stilen.
Citera
2008-05-06, 21:05
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Mja, Cubus säljer herrkläder också.

ont: Bästa är väl om hon säger typ "Jag snackade med en kompis som jobbar på h&m sen en månad tillbaka, och hon hade liksom jag inte mycket till arb.livserf. Hon får 115 kr/h,...." nåt i den stilen.

Kan tänka mig att en butikschef på cubus har relativt stor koll på vad H&M pröjsar sina anställda. Att de skulle gå utöver kollektivavtalets minimilön för en speciell anställd låter osannolikt.
Intressant dock att de bad henne komma med ett förslag själv. Kanske en trick qn? Svårt läge, faktiskt. Jag skulle dra till med 110, ser de det som övermod finns det alltid fler klädbutiker att söka jobb i.
Citera
2008-05-06, 21:39
Medlem
woofers avatar
Om hon gör en riktigt bra intervjuv och verkligen lyckas sälja sig själv så kan hon väl möjligen få en lite högre ingångslön (inte troligt om det är en större butikskedja dock)

Varför skulle butiken betala mer än minimilön för någon som dom inte vet huruvida dom är duktiga på jobbet eller inte? Hadde hon haft goda referenser från liknande jobb så är ju situationen en helt annan.

Verkar skumt om dom ber henne komma med löneanspråk för ett sånt jobb, skulle nästan gissa på att det är ett missförstånd eller tryckfel. Det lär vara högst ovanligt i annat fall.

Man samtidigt, får man chansen att begära en lön så är det ju dumt att inte försöka få lite mer än vad som är grundlön. Tips är väl att kolla upp vad handels har för minimilön och sedan testa begära 5-10:- utöver denna.
Citera
2008-05-07, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Verkar skumt om dom ber henne komma med löneanspråk för ett sånt jobb, skulle nästan gissa på att det är ett missförstånd eller tryckfel. Det lär vara högst ovanligt i annat fall.
Mycket möjligt, jag är ju bara tredje hand.

Citat:
Man samtidigt, får man chansen att begära en lön så är det ju dumt att inte försöka få lite mer än vad som är grundlön. Tips är väl att kolla upp vad handels har för minimilön och sedan testa begära 5-10:- utöver denna.
Jag sa till henne att säga "100-105kr/tim" om det nu kommer på tal. Tror det är rätt grej att säga. Men som de flesta i tråden säger så är det väl antagligen redan bestämt vilken lön man får för vilken ålder och erfarenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in