2008-05-05, 15:05
Medlem
TinnManns avatar
Hej FB

Fick en otrevlig överraskning i brevlådan idag: jag är återkravskyldig. Mitt dumma och fatala misstag går ut på att jag trodde att alla poäng räknades för terminen och inte bara nyregistrerade.
Jag har redan skickat ett brev till CSN om detta men vill ha lite input. Jag har 10 nyregistrerade poäng för terminen i fråga, men tog studiestöd för 20.

FRÅGA: Kommer de vilja ha allt tillbaka eller bara för 10 poäng? Som sagt så har jag förklarat för dem att detta är ett misstag, något de kan kolla upp då jag tog 35 poäng den terminen (men bara 10 var nyregistrerade kurser).
Eller kommer de att "straffa" mig och vilja ha pengar för alla 20 poäng? Jag vet att CSN har en tendens att vara övernitiska paragrafryttare utan reson. Jag frågar för att även om de är det så känns det bättre att veta säkert istället för att hänga i luften och invänta domen.

Tack på förhand.
Citera
2008-05-05, 18:34
Medlem
Stod det inte i brevet exakt vad de krävde tillbaka?
Men rimligen så bör då isåfall betala tillbaka skillanden mellan antalet poäng du tog CSN för och det antal förstagångsregistrerade kurser du läste.
Citera
2008-05-05, 19:27
Medlem
TinnManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilng
Stod det inte i brevet exakt vad de krävde tillbaka?
Men rimligen så bör då isåfall betala tillbaka skillanden mellan antalet poäng du tog CSN för och det antal förstagångsregistrerade kurser du läste.
Nej mitt första brev är "är detta ett misstag av oss?". Varav jag har svarat att det inte är det och misstaget är mitt.
Så nu väntar jag oroligt på deras svar, jag är paranoid och förväntar mig att de vill ha pengar för 20 poäng som "straff" att jag tabbade mig så rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in