2008-05-05, 10:41
Medlem
kraids avatar
Innan subforumet försvann fördes där en diskussion om huruvida subforumet pga allt sitt känsliga innehåll skulle raderas eller om det skulle arkiveras hemligt. Arkiveringen skulle leda till att Flashbacks moderatorer och admin fortfarande skulle kunna läsa den info som finns där, men inte användarna.

Flashbacks ställningstagande var officiellt att allt ska arkiveras och inget deletas. Några moderatorer stod på vår sida och tyckte motsatsen. Alla medlemmar var också emot detta.

I diskussionen fick vi aldrig något svar av Flashbacks admin i frågan eftersom han var "upptagen med viktigare saker" och nu helt plötsligt är forumet inte synligt längre.

Vad hände? Varför kommuniceras det inte till oss vad ni gör?
Citera
2008-05-05, 12:29
Medlem
Farbror Sallads avatar
Vet ej, men om det är arkiverat så kan inte moderatorerna se det i alla fall. Det har försvunnit, ser det ut som. Det finns inte heller i listan över arkiverade forum vad jag kan se.

Tillägg: Flyttar tråden till Flashback-forumet. /Mod

Tillägg 2: Admin har heller inte meddelat hur han gjort eller hur han tänkte göra innan borttagningen, så vi som modererar vet ungefär lika lite. Annars hade det självklart annonserats. Jag vill dock påpeka att jag varnade för att det kunde komma att bara försvinna en vacker dag, vilket också var det som skedde.
Senast redigerad av Farbror Sallad 2008-05-05 kl. 12:34.
Citera
2008-05-05, 14:02
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraid
Innan subforumet försvann fördes där en diskussion om huruvida subforumet pga allt sitt känsliga innehåll skulle raderas eller om det skulle arkiveras hemligt. Arkiveringen skulle leda till att Flashbacks moderatorer och admin fortfarande skulle kunna läsa den info som finns där, men inte användarna.

Flashbacks ställningstagande var officiellt att allt ska arkiveras och inget deletas. Några moderatorer stod på vår sida och tyckte motsatsen. Alla medlemmar var också emot detta.

I diskussionen fick vi aldrig något svar av Flashbacks admin i frågan eftersom han var "upptagen med viktigare saker" och nu helt plötsligt är forumet inte synligt längre.

Vad hände? Varför kommuniceras det inte till oss vad ni gör?

Mig veterligen har admin aldrig raderat någon forumsdel öht och jag
tvivlar på att han gör det nu också.

Sedan undrar jag varför du bryr dig? Ni som hade tillgång till det dolda
forumet ville väl bli av med det? Senaste halvåret har väl aktiviteten
varit nära noll i det forumet.
Citera
2008-05-05, 16:46
Medlem
kraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Sedan undrar jag varför du bryr dig? Ni som hade tillgång till det dolda forumet ville väl bli av med det? Senaste halvåret har väl aktiviteten
varit nära noll i det forumet.

Eftersom du uppenbarligen inte alls är insatt i vad diskussionen handlar om så kan du omöjligen förstå varför jag bryr mig. Därför undrar jag varför du kommenterar frågan öht?

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Tillägg 2: Admin har heller inte meddelat hur han gjort eller hur han tänkte göra innan borttagningen, så vi som modererar vet ungefär lika lite. Annars hade det självklart annonserats. Jag vill dock påpeka att jag varnade för att det kunde komma att bara försvinna en vacker dag, vilket också var det som skedde.

Alright, då väntar vi på ett "uttalande"
Citera
2008-05-05, 18:43
Bannlyst
Citat:
Alright, då väntar vi på ett "uttalande"
Jag väntar också, trodde jag blivit utsparkade därifrån eller nåt!
Citera
2008-05-05, 19:18
Moderator
Humbugs avatar
Om jag får gissa så gissar jag på att det inte raderades. Det vore konstigt om Admin gick ifrån forumets policy nu. En inte allt för vild gissning är att det helt enkelt gjorts osynligt och det är enligt mig den bästa lösningen då inte helle rmoderatorerna kan komma åt forumet.
Den sekretess som borde vara omgärdat med den avdelningen är därmed upprätthålld.
Citera
2008-05-05, 21:25
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Om jag får gissa så gissar jag på att det inte raderades. Det vore konstigt om Admin gick ifrån forumets policy nu. En inte allt för vild gissning är att det helt enkelt gjorts osynligt och det är enligt mig den bästa lösningen då inte helle rmoderatorerna kan komma åt forumet.
Den sekretess som borde vara omgärdat med den avdelningen är därmed upprätthålld.

Det stämmer rätt bra skulle jag tro. Men ett annat finfint forum finns ju kvar iaf..
Senast redigerad av Ett Hund 2008-05-05 kl. 21:29.
Citera
2008-05-05, 23:24
Administrator
admins avatar
Citat:
Innan subforumet försvann fördes där en diskussion om huruvida subforumet pga allt sitt känsliga innehåll skulle raderas eller om det skulle arkiveras hemligt.

Forumet är arkiverat, då användarna i forumet inte längre debatterade där och intresset för att behålla det bland de som hade tillgång var mer eller mindre obefintligt. Mycket tråkigt, då forumavdelningen har en stor potential.
Men utan aktiva användare fyller den ingen funktion.
Inget är raderat, men däremot arkiverat och ej tillgängligt publikt längre.

admin
Citera
2008-05-06, 14:16
Medlem
nu fattar jag ingenting här... vilket forum menas?
är det UE2, alltså Urban Explorers, eller nått helt annat?
Citera
2008-05-06, 15:32
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas93
nu fattar jag ingenting här... vilket forum menas?
är det UE2, alltså Urban Exploration, eller nått helt annat?
Det fanns ett underforum till Urban Explorers som endast var för inbjudna. Det är detta som är nedlagt pga obefintlig aktivitet, inte det vanliga Urban Exploration. Där kan du fortfarande explora dig trött.
Citera
2008-05-06, 15:51
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ŠØMA
Jag väntar också, trodde jag blivit utsparkade därifrån eller nåt!
Det visar att du inte ens läste tråden om underforumets framtid, så du är en av dem som inte använde forumet.
Citera
2009-10-10, 15:22
Medlem
Zeimines avatar
ursäkta min bump, men varför var forumet invite-only och vad var det som skillde det forumet från den publika UE delen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in