Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag har alltid velat åka till USA ett tag men är så extremt kass på språket.. Detta är min sämsta egenskap. Dock går det framåt men har massor att lära för att kunna prata flytande och vad jag fattar det som är väl det A-O i ett land för att dom ska anställa dig..
Finns det svenska företag i USA som man kanske kan börja hos eller hur fan ska man göra? En del säger såklart plugga språket här först och lär dig det.. Andra säger åk dit du kan mer än vad du tror.. Saken är den att jag tror inte jag kan mer än vad jag tror.. Jag är askass! Men hur fan ska man göra? Åka dit och semestra i några månader för att lära sig språket funkar ju inte heller.. man måste ju ha en inkomst? Plugga där känns heller inte som nått som lockar då jag är skoltrött och jag redan har lån på CSN.. Någon som kanske har tips på hur man kan gå tillväga? vart kan man hitta lämpliga jobb osv? är själv intresserad av djur, hundar, veterinär, hästar osv.. Frågan är bara vart hittar man det man söker? Jag är inte särskillt kräsen..
Forst maste du hitta ett uppehallstillstand som gor att du far arbeta (savida du inte ar amerikansk medborgare). Ak till Storbritannien istallet. Dar kan du som EU-medborgare jobba lagligt.